Na prvý pohľad jednoduchá otázka sa môže stať zložitejšou, keď si uvedomíme, že čas pridania Facebook postu môže zohrávať rozhodujúcu úlohu na počet ľudí, ktorí buď daný post videli, alebo naň reagovali. Poďme sa teda pozrieť na fakty…

Facebook sa v nových štatistikách začal tejto téme venovať tiež a ponúka tabuľku, kde je možné vidieť, kedy je najviac vašich fanúšikov online a to jednak v priebehu konkretneho dňa a tiež dni v týždni (Facebook insights/posts/when you fans are online). Dokonca som v tejto súvislosti našiel aj blog, ktorý teda odporúča presne vychádzať z týchto čísiel s logikou, keď je najviac ľudi online, najviac ľudí tento post uvidí a teda treba vtedy posty pridávať.

Oproti tomu však stojí tvrdenie social media “vedcu” Dana Zarrellu z Hubspot, ktorý v jednom svojom webinári hovorí o tom, aby sme nepridávali vtedy, keď najviac ľudí online. Vtedy totiž pridávajú nový obsah všetci a ten váš sa medzi tým množstvom nového obsahu úplne stratí. Mne sa páči táto teória a preto som s časmi dosť experimentoval. A nakoniec som sa dostal k záveru, že je aj opodstatnená. V mojom konkrétnom prípade totiž Facebook hovorí, že väčšina uživateľov je online okolo 4 hodiny poobede. Viď ich tabuľka
usersonline

 

Ale najviac interakcii s nimi som mal o 9 hodine ráno, viď štatistika zoomsphere za posledné 2 mesiace. Na priloženej tabuľke je na časovej osi vidno, ako deviata hodina veľmi výrazne vyčnieva…
daily interactions by hour
Záverom by som povedal iba toľko, že i keď je sila vizuálnej komunikácie z mojej skúsenosti rozhodujúca a predčí dopad času. I ten zohráva významnú rolu na dopad interakcií a preto je nutné tento dopad sledovať a brať Facebook štatistiku za vodítko skôr ako jedinú možnú cestu. O tom ako sa môže meniť zásah/reach/ a interakcie vzhľadom na časy pridávania obsahu som písal v článku Planovanie Facebook postov neznizuje zasah

Matúš Gajdoš

Článok bol publikovaný na portáli www.OnlinePR.sk

 

Zdroj: OnlinePR.sk

REKLAMAadv.: