Opavia v predvianočnej kampani upozornila na vzájomné obohacovanie medzi deťmi a staršími ľuďmi 

foto: Opavia

Značka sušienok a oplátok Opavia nasadila na predvianočnom období charitatívnu kampaň zameranú na podporu medzigeneračného spolužitia. Na Slovensku sa značka spojila s občianskym združením AkSen (Aktívny senior), ktorá organizuje aktivity, pri ktorých sa stretávajú, navzájom si pomáhajú a obohacujú sa príslušníci rôznych generácií.

Mediálny obsah, baliace papiere a mechaniku kampane pripravila agentúra PR.Konektor. Digitálnu komunikáciu zastrešila agentúra Peppermint.

Značka chcela v kampani upozorniť na nutnosť prekonávať bariéry medzi generáciami a stavať mosty na základe spoločne strávených chvíľ i činností, ale i na aktivity samotných neziskových organizácií, ktoré sa touto problematikou zaoberajú.

V emotívne zafarbených, ale často i vtipných videospotoch pripravených pre televíziu i digitál si najmenšie deti a seniori vzájomne kládli zvedavé otázky, či sa od seba učia veci, ktoré predtým nepoznali.

„Spájanie generácií i jednotlivých členov rodiny je jednotiacou linkou všetkých posledných kampaní značky Opavia. Opäť si zakladáme na tom, že ľudia ju majú spojenú s pozitívnymi emóciami, rodinou, detstvom a medzigeneračnými aktivitami, ako sú spoločenské hry či výlety. V predvianočnom období sa pritom snažíme nielen o realizáciu charitatívneho projektu, ale tiež o pritiahnutie pozornosti smerom k neziskovým organizáciám, medzi ich hlavne aktivity patrí usporadúvanie spoločných stretnutí, pri ktorých si babičky, deduškovia a deti odovzdávajú životné skúsenosti a energiu,“  povedal manažér značky Jan Byrtus.

Medzigeneračnými problémami sa čím ďalej, tým viac zaoberá aj Európska únia, ktorá si nechala na túto tému vypracovať prieskum. Z výsledných dát vyplynulo, že prevažná väčšina opýtaných (90 %) vníma medzigeneračné aktivity ako veľmi dôležitú tému, ktorej európske vlády budú musieť v blízkej budúcnosti venovať viac pozornosti.

„Medzigeneračné stretávanie je už od nepamäti zdrojom dôležitých sociálnych schopností a pomáha pri nácviku zdravých spoločenských vzťahov. Keď sa generácia nedostatočne stretáva, alebo sú vzťahy nekvalitné, nepriaznivé fenomény, medzi ktoré patrí napríklad diskriminácia na základe veku, sa rýchlo šíria. V rámci Európy v nich neslávne stojíme na pomyselných prvých priečkach,“ hovorí sociologička Lucia Vidovićová z Výskumného ústavu práce a sociálnych vecí, ktorá vnáša odborný náhľad do kampane.

Charitatívna časť projektu prebehla v obchodoch, kde spotrebitelia za nákup produktov značky Opavia dostali jednu z dvoch sád baliacich papierov a prispeli tak na aktivity vedúce k zbližovaniu generácií, ktoré zastrešuje organizácia AkSen.

Vianočný baliaci papier pre značku Opavia navrhli deti z materských škôl v spolupráci so seniormi z domovov dôchodcov.  V Českej republike prebiehala podobná kampaň, pričom je do nej zapojená lokálna nezisková organizácia Medzi námi.

(ts)