Padali rekordné pokuty. Televízia Markíza dostala pokutu 14 tisíc a televízia JOJ 12 tisíc eur
zdroj ilustračnej foto: pixabay.com

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) v utorok 9. júna udelila televízii Markíza celkovú pokutu vo výške 14 tisíc a televízii JOJ vo výške 12 tisíc eur.

RVR udelila spoločnosti MAC TV licenciu na celoplošné vysielanie televíznej stanice Ťuki TV > pozri

Zároveň ale začala aj správne konanie v súvislosti s touto televíziou, pretože Ťuki TV začala vysielanie na deň detí, už 1. júna, aj keď ešte licenciu nemala. Tú dostala až 9. júna.

Takýmto konaním televízia pravdepodobne porušila zákon, keďže zákon neumožňuje začať vysielanie bez licencie. RVR preto začala správne konanie vo veci možného porušenia paragrafu zákona § 15a ods. 1 (vysielanie bez udelenej licencie), v ňom rozhodne o porušení zákona a udelí televízii sankciu.

TV JOJ dostala pokutu v celkovej výške 12 tisíc eur

Rada rozhodla o udelení pokuty televízii JOJ za to, že filmy Noc v múzeu a Vykúpenie z väznice Shawshank prerušila reklamou na dlhšie, ako je povolených 12 minút. Za čo jej RVR udelila pokutu 8 tisíc eur.

Televízia JOJ dostala pokutu aj za to, že porušila zákon, keď nesprávne označila program Extrémne prípady, ktorý označila ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov a to i napriek tomu, že obsahoval obscénne vyjadrovanie, preto  mal byť označený ako nevhodný až do 18 rokov. Rada za to televíziu pokutovala sumou vo výške 4 tisíc eur.

Markíza-Slovakia dostala pokuty v úhrnnej výške 14 tisíc eur (TV Doma 6 tisíc, TV Dajto 5 tisíc a TV Markíza 3 tisíc eur.)

Rada udelila televízii Doma pokutu za to, že odvysielala reláciu Veštiareň, ktorá obsahovala neúplné a nepresné informácie o charaktere ponúkanej služby. RVR za to udelila TV Doma pokutu vo výške 6 tisíc eur.

Televízii Dajto Rada udelila pokutu 5 tisíc eur za rovnaké porušenie zákona v relácii Sexi výhra, ktorá neobsahovala jednoznačné, úplné a presné inštrukcie o spôsobe riešenia zadanej úlohy, nakoľko zadanie hry bolo počas vysielania menené tak, aby podľa pôvodného zadania správne odpovede boli uznané za nesprávne a  nevyjadrovalo jednoznačne, ako majú byť jednotlivé výherné slová vytvorené.

Do tretice Rada uložila pokutu televízii Markíza vo výške 3 tisíc eur za to, že v seriáli Ordinácia v ružovej záhrade použila nesprávne označenie, ako program nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov a to i napriek tomu, že seriál obsahoval vulgárne vyjadrovanie, pre ktoré mal byť označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov.

Televízie nám poskytujú však aj možnosť voľby prepnúť na iný kanál, alebo môžeme televízor rovno vypnúť.

Marián Luha

Prečítajte si > Rozhovor s prof. Milošom Mistríkom, predsedom Rady pre vysielanie a retransmisiu

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu