V apríli 2016 priniesol Heineken na trh novinku Zlatý Bažant ’73. Nasledovala reklamná kampaň v retro štýle z dielne reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorá sa dočkala najvyššieho ocenenia na súťaži Zlatý klinec 2016. Pivovar vzápätí oslovil tri legendy grafického dizajnu, aby vytvorili tradičnú reklamu, tak ako by ju vytvárali v roku 1973, teda v roku z ktorého pochádza recept, varný list na Zlatý Bažant ’73. Vznikol o tom i dokument Projekt ‘73, ktorý si diváci môžu pozrieť už v piatok 15. júla v televízii Dajto o 20:00 hod. a v ten istý deň i na Markíze o 24 hod. Tento dokument podľa nás získa najvyššie ocenenie v kategórii Film v súťaži Zlatý klinec 2017.

Pavel Choma, Karol Rosmány a Jan Meisner v sedemdesiatych rokoch tvorili okrem návrhov kníh, logotypov a prospektov i propagačnú grafiku. Každý z nich dostal teraz rovnakú úlohu – vytvoriť autorský plagát pre Zlatý Bažant ’73, ručne, bez pomoci počítača, za použitia postupov, aké sa používali pred štyridsiatimi rokmi.

Aktualizované:
Ak ste si nestihli v televízii pozrieť premiéru dokumentu, môžete si ho pozrieť teraz:

„Pracovať pôvodnými postupmi môže byť dnes skutočne náročná úloha. Takéto ponorenie sa do minulosti sme si vyskúšali začiatkom roka aj v našom pivovare,“ povedal Rudolf Kajan, pôvodný sládok hurbanovského pivovaru, ktorý aktívne stál pri zrode piva Zlatý Bažant ’73.

Pozrite si ako vznikali práce troch grafických legiend slovenského dizajnu:

Pavel Choma

Pavel Choma - Zlatý Bažant ’73
Pavel Choma

Karol Rosmány

Karol Rosmány - Zlatý Bažant ’73
Karol Rosmány

Jan Meisner

Jan Meisner - Zlatý Bažant ’73
Jan Meisner

Súčasťou Projektu ’73 je aj súťaž o jeden z 20-tich výtlačkov s podpisom autora > pozri

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu