ilustračná koláž: MediaWatch.Dog, zdroj foto: pixabay.com, Denník N

Penta podala tri nové žaloby voči vydavateľstvu denníka. Celkovo je ich už deväť a žiada celkové odškodné vo výške 30 tisíc eur. Penta sa domáha ochrany dobrej povesti a práva na odpoveď, resp. práva na opravu. Väčšina nových žalôb Penty sa týka článkov novinárky Moniky Tódovej. Na žaloby upozornila redakcia denníka.

Prvá z troch nových žalôb reaguje na komentár riaditeľa vydavateľstva Lukáša Filu, ktorý vyšiel 21. júna 2016 pod názvom Kaliňák nemá dôvod na odchod.

Finančná skupina v žalobe namieta tú časť komentára, v ktorej Lukáš Fila konštatoval, že Robertovi Ficovi nezabránila stať sa premiérom ani kauza Gorila: „… kde síce neberie obálky od šéfa Penty Haščáka priamo on, ale robí to jeho osobný pobočník. A nič. Fico nebol doteraz donútený ani len povedať, či v tom byte niekedy bol, nieto že by niesol nejakú zodpovednosť za všetky špinavé peniaze,“ napísal Fila.

Druhou podanou žalobou Penta namieta voči článku reportérky Moniky Tódovej, ktorý zverejnila v denníku 5. februára 2016 pod názvom Fica v kauze Gorila za štyri roky nestihli vypočuť a voči článku, ktorý reportérka napísala spolu so zástupcom šéfredaktora denníka N Konštantínom Čikovským ešte 22. novembra 2015 pod názvom Čo hovorí Gorila 2? Bezpečnostné zložky sú prehnité obchodníkmi.

V prvom článku novinárka rozoberá ínformácie z údajného spisu Gorila a poukazuje na to, že ani za štyri roky sa nepodarilo špeciálnemu vyšetrovaciemu tímu kauzu uzavrieť, v druhom článku novinári okrem iného uviedli, že „v byte na Vazovovej ulici sa šéf Penty Jaroslav Haščák stretáva s politikmi a so štátnymi úradníkmi a dohadujú úplatky“ a ďalšie tvrdenia.

V tretej žalobe okrem iného Penta namieta i rozhovor Moniky Tódovej s bývalým agentom SIS Petrom Holúbekom, ktorý vyšiel ešte 22. novembra 2015 pod názvom Holúbek o Gorile 2: Je to autentické, ale treba to brať s rezervou.

„V našich žalobách nežiadame o vysoké finančné odškodné, sumy sú skôr symbolické, a preto sa domnievame, že je namieste, aby o týchto sporoch rozhodol nezávislý súd,“ vyjadril sa pre denník N hovorca skupiny Penta Investments Gabriel Tóth.

„Počet a kvalita článkov, ktoré Denník N na tému aktivít investičnej skupiny Penta za uvedené obdobie priniesol, sa výrazne odchyľuje od iných médií v SR, čo preukázala aj analýza nezávislej monitorovacej agentúry,“ dodal pre denník Gabriel Tóth. > pozri analýzu

Penta Investments aktuálne patrí medzi najväčších vlastníkov médií na Slovensku, prostredníctvom spoločností NAMAV a News and Media Holding. (v českej republike prostredníctvom spoločností ANGAUR a Vltava Labe Media).

Prečítajte si > Žaloby na médiá

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu