Technológie, ktoré sa používali na meranie sledovanosti televízií od roku 2002 vystavila Asociácia televíznych organizácií v spolupráci s výskumnou agentúrou Nielsen Admosphere v Národnom technickom múzeu v Prahe.

„Rýchlosť technického vývoja sa z roka na rok zvyšuje a môže sa ľahko stať, že časom zabudneme, ako predtým peoplemetre vyzerali. Nechceme, aby historici tápali, rozhodli sme sa im ich prácu uľahčiť, “ povedala konateľka Asociácie televíznych organizácií Vlasta Roškotová.

V múzeu budú vystavené tri vývojové generácie peoplemetrov, najnovšie TV metre už pracujú na báze audiomatchingu a prvým prístrojom sa už príliš nepodobajú.

Peoplemetre - obr. - TVM 1
TV meter 1 (foto: Nielsen Admosphere)

TV meter 1

používaný v projekte PEM II prebiehajúcom v rokoch 2002-2007,
– založený na princípe zachytávanie dát cez frekvenciu analógovej televízie a teletextové a VPS kódy v TV signálu.

Peoplemetre - obr. - TVM 2
TV meter 2 (foto: Nielsen Admosphere)

TV meter 2

používaný v projekte PEM III prebiehajúcom v rokoch 2008-2012
– založený na princípe identifikácie sledovaných staníc pomocou frekvencie analógovej televízie, servisných identifikátorov ( SID ) digitálneho vysielania, teletextových a VPS kódov v TV vysielania a v prípadoch IPTV televízneho vysielania potom s pomocou jednoznačnej IP identifikácie stanice.

Peoplemetre - obr. SimEar
TV meter SimEar (foto: Nielsen Admosphere)

TV meter SimEar

používaný v projekte PEM IV prebiehajúcom v rokoch 2013-2017
– založený na technológii audiomatchingu (porovnávanie zvukových odtlačkov z meraných televízorov so sadou referenčných zvukov meraných TV staníc).

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu