Sledovanosť televízií prostredníctvom peoplemetrov na Slovensku bude mať aj v nasledujúcich rokoch na starosti agentúra TNS Slovakia. Tá včera oznámila, že sa dohdli na predĺžení zmluvy so spoločnosťou PMT na obdobie nasledujúcich sedem rokov.

Peoplemetrové meranie sledovanosti je najväčším kontinuálnym výskumom na Slovensku. Spoločnosť PMT bola založená v roku 2002 s cieľom, aby sa televízie a mediálne agentúry dostali ku korektným dátam televízneho trhu. Členmi PMT sú RTVS, TV Markíza, TV Joj, TA3Asociácia mediálnych agentúr.

Elektronické meranie sledovanosti bude agentúra TNS Slovakia pre spoločnosť PMT, podľa predĺženej zmluvy zabezpečovať až do 30. júna 2021.  Agentúra realizuje projekt od roku 2004.

Televízie majú výsledky sledovanosti k dispozícii už nasledujúci deň po dni merania v ranných hodinách. Dáta môžu analyzovať v minútových intervaloch a využívať ich na komerčný predaj a programové plánovanie, vysvetlil jeden z riaditeľov TNS Slovakia Ivan Šimek.

Priblížil, že meranie sa realizuje na reprezentatívnom paneli 1200 domácností, čo je zhruba 3500 jednotlivcov. Tí spĺňajú demografické kritériá tak, aby reprezentovali celú populáciu Slovenska. Ročne sa obmieňa jedna štvrtina panelu. Aktuálne je do merania zahrnutých 120 televíznych staníc.

Technológia, ktorou sa meranie sledovanosti realizuje, umožňuje aj meranie počúvanosti rádií, alebo aj sledovanosti internetového vysielania. TNS Slovakia ho realizuje od minulého roku. V súčasnosti 10 percent domácností v peoplemetrovom paneli má okrem klasických peoplemetrov aj takzvaný virtuálny peoplemeter. Nainštalovaný je do osobného počítača alebo notebooku.

Zdroj: TASR, Zdroj fotokoláže: redakcia

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu