záber z nového spotu

Najnovšia reklamná kampaň na nealkoholický nápoj od Pepsi, v ktorej je hlavnou tvárou americká modelka Kendall Jenner so 78 miliónmi sledovateľov na Instagrame, svojim spracovaním pobúrila širokú verejnosť. Spoločnosť sa za reklamu síce ospravedlnila a stiahla ju z „obehu“, no vlna kritiky sa na Pepsi bude vznášať ešte poriadne dlho. 

Reklamnému spotu, ktorý kritici označili ako najhoršiu reklamu všetkých čias sa venuje mnoho médií, napríklad Mashable či Adweek. V reklamnom spote Kendall Jenner pózuje pri fotení (zatiaľ všetko v poriadku), no potom zbadá dav protestujúcich a pridá sa k nemu (aj potiaľto je ešte všetko fajn), ibaže záver reklamného spotu, keď si Kendall začne „priťukávať“ s plechovkou Pepsi s protestujúcimi a napokon ju ponúkne jednému z policajtov, je naozaj výsmechom pre spoločnosť.

Dokonca aj pre nezainteresovanú osobu pôsobí záver reklamného spotu príliš arogantne a kontextuálne mimo bez akejkoľvek logickej vypovedacej hodnoty. Podľa portálu Wired, malo byť reklamným posolstvom tohto spotu, že Pepsi bez ohľadu na spoločenské postavenie spája ľudí dohromady, no užívatelia na sociálnych sieťach a široká verejnosť ho vnímajú ako výsmech a urážku.

Video v priebehu niekoľkých dní získalo obrovskú sledovanosť a spolu s ňou aj obrovský negatívny ohlas. Vlna kritiky sa na Pepsi zniesla z každej strany a doposiaľ stále trvá.

Pozrite si spot:

Pepsi – Spot s modelkou Kendall Jenner

Reklamný spot od Pepsi si vzali na mušku aj protagonisti z nočnej komediálnej živej šou „Saturday Night Live“. V paródii na reklamu od Pepsi hrá Beck Bennett muža, ktorý napísal a režíroval kontroverznú reklamu.

V stručnosti je paródia o tom, že tento človek predstaví svoj koncept reklamy s protestujúcimi ľuďmi, niečo na štýl Black Live Matter (medzinárodné hnutie aktivistov založené afro-americkou komunitou, ktorá protestuje proti násiliu a systémovemu rasizmu proti černochom), kde nakoniec Kendall Jenner podá policajtovi plechovku s nápojom ako najlepšiu reklamu všetkých čias.

Keď dostane od sestry a aj od ostatných negatívnu spätnú väzbu, chce čas na zmenu, no už sa nič nedá robiť. Paródia končí sloganom „ži a uč sa“, ktorý je demonštráciou originálneho sloganu v spote Pepsi „ži pre túto chvíľu“.

Max Lenderman, lektor z univerzity University of Colorado’s Boulder , ktorý je tiež členom Americkej marketingovej asociácie sa pre Mashable vyjadril, že obchod má štyri pevné pravidlá pokiaľ ide o kampane na sociálnych sieťach a to, že musia byť dobre mienené, schopné presvedčiť ľudí o zámeroch, v súlade s vlastným cieľmi spoločnosti a musia byť schopné produkovať nejaký preukázateľný účinok.

Pepsi sa v tomto prípade naozaj veľmi zmýlila, pretože myšlienka, že nezdravý nápoj môže spájať ľudí v bojoch za lepšie práva a podobne je len ťažko uveriteľná. No, v konečnom dôsledku reklama od Pepsi je známa tým, že nemá príliš sociálne cítenie.

Spoločnosť Pepsi sa už mnoho rokov stavia do pozície člena kultúry príznačnej pre mladú vekovú generáciu, ibaže bez toho, aby jej skutočne porozumela. Výsledok je vidieť na reakcii k novému spotu, ktorý zrejme poriadne „pošliapal“ meno značky.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu