Peter Nagy (foto: Petit Press)

Peter Nagy po absolvovaní Katedry žurnalistiky FiF UK prišiel do vydavateľstva Petit Press v ktorom šéfuje webu Fičí.sk. Web sa orientuje na kategóriu čitateľov vo veku millenials. Prečítajte si bleskový rozhovor, ktorý som s ním urobil.

Od štartu Fičí.sk uplynul už viac ako rok. Kedy vznikol, aké je pozadie vzniku? Vznikol priamo vo vydavateľstve, ktoré ho zastrešuje? Alebo to bol váš projekt, ktorý ste vydavateľstvu Petit Press ponúkli?

Projekt sa začal rodiť v lete 2014, stránka bola spustená 14. novembra 2014. Jeho ideovým otcom je Radoslav Augustín, ktorý pri vstupe Penty do vydavateľstva Petit Press bol medzi novinármi, ktorí založili Denník N. Po jeho odchode som projekt prevzal. Fičí.sk od začiatku vznikal ako projekt vydavateľstva.

Projekt oslovuje hlavne mladých ľudí a mladí ľudia tvoria i jeho obsah. Ako ste vyberali redaktorov? Prešli štandardným konkurzom?

Neviem aký je to štandardný konkurz :-) Pokúšal som sa hlavne nájsť ľudí, ktorí sa cítia na internete ako doma. Ktorí poznajú podobné portály v zahraničí, dokážu prichádzať s vlastnými nápadmi a vedia ako robiť podobný obsah aj pre slovenského čitateľa. Našťastie sa mi podarilo nájsť vynikajúcich redaktorov, z ktorých viacerí sú súčasťou portálu až doteraz.

Akú cieľovú skupinu čitateľov chcete osloviť?

Tzv. millenials, čiže vo veku od 16-30 cca.

Peter Nagy, šéfredaktor Fičí.sk, Petit press
Peter Nagy, šéfredaktor webu Fičí.sk (zdroj foto: Petit Press)

Aké sú vaše plány do budúcna?

Radi by sme našim čitateľom ponúkli možnosť, aby aj oni sami mohli pridávať články na našu stránku a stali sa jej užšou súčasťou. Okrem toho plánujeme spoluprácu s ďalšími stránkami, ktoré nám pomôžu byť bližšie k našim čitateľom.

Čítanosť vám astronomicky rastie. Mesačne dosahuje Fičí.sk čítanosť v priemere viac ako 220 tisíc unikátnych návštevníkov. Takýmito výsledkami ste asi príjemne prekvapený a nečakali ste taký záujem o svoj projekt?

Sme veľmi radi, že si nás ľudia obľúbili a pravidelne nás navštevujú. A naša čítanosť je iba toho obrazom :-)

citanost Fičí.sk v roku 2015, tabulka Masmediálne.info, zdroj dát-AIMmonitor
čítanosť Fičí.sk v roku 2015, tabuľka Masmediálne.info, zdroj dát: AIMmonitor

Nedávno ste uviedli novú zábavnú reláciu Ťažký týždeň s Jánom Gorduličom. Prezradíte nám niečo o nej? Ako vznikla? Kto oslovil tvorcov na spoluprácu? Predstavíte team tvorcov relácie? Máte v pláne uviesť aj relácie s iným zameraním, akým?

Relácia vznikla v spolupráci s Janom Gorduličom, ktorý chcel vyskúšať takýto formát na Slovensku. Snažíme sa rozvíjať našu video tvorbu, aby obsah na našej stránke zostal pestrý a zaujímavý.

Pozn. M.L.: Viac informácií o relácii > pozri

Ktorý článok bol doteraz na Fičí.sk najčítanejší?

Toto bol náš načítanejší článok s viac ako 160 000 kliknutiami > Profesor našiel študentke ťahák pod minisukňou. Urobila to, čo by spravila každá žena

Vznikli nejaké zaujímavé situácie v redakcii pri tvorbe kontentu? Chodíte aj do terénu, robíte napríklad testy miešaných ovocných drinkov, alebo hamburgerov. To sú miesta, kde isto nie je núdza o zábavu, že? :)

Stáva sa, že našich redaktorov spoznávajú ľudia podľa článkov a videí, v ktorých vystupujú. S tým je spojených viacero zaujímavých situácií.

Neplánujete pridať možnosť ohodnotiť články samotnými čitateľmi (LOL, Fail, Wtf…), podľa vzoru webu BuzzFeed, ktorý ma podobne zameranie ako ten váš?

BuzzFeed - repre foto 25.1.2016
repre foto: buzzfeed.com

 

Plánujeme, veríme, že tento rok sa to podarí spustiť. No čakajú nás viaceré výzvy ak ide o rozvoj nášho webu.

Nedávno v Čechách spustilo vydavateľstvo Mafra podobný projekt pod názvom denní Expres. Ktorý v krátkom čase dosiahol tiež veľký úspech. Je predpoklad, že vydavateľstvá na Slovensku si tento trend všimnú a prinesú pre Fičí.sk konkurenciu. Nebojíte sa jej? Aktuálne chystá podobný projekt aj vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia. 

denní Expres - repre foto 25.1.2016
repre foto: expres.cz

 

Ak pripravujete obsah ako my, vždy záleží na tom, akí ľudia ho robia. Nemyslím si, že akýkoľvek nový portál prinesie to isté, čo robíme my. Keď sa pozriete na našu ostatnú konkurenciu na Slovensku, tak tie rozdiely sú očividné. V skutočnosti sa na ďalšiu konkurenciu tešíme, je pre nás výzvou robiť takúto internetovú žurnalistiku čo najlepšie.

Máte v ponuke na Fičí.sk natívnu reklamu?

Áno, spolupracujeme s inzerentmi na formátoch natívnej reklamy a tešíme sa zo záujmu.

Ďakujem za rozhovor.

Poznámka M.L.: Natívna reklama je súčasťou článku a môže získať u čitateľov vyššiu dôveryhodnosť a tzv. vizibilitu, čím dosahuje často vyššiu efektívnosť, ako napr. klasický reklamný banner. Čitateľ dopredu nevie, že sa jedná o reklamu, dozvie sa to až na záver článku.

Na webe Fičí.sk sa prvý raz takáto forma reklamy objavila 16. októbra 2015 a slúžila ako promo pre mobilného operátora FunFón > pozri

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu