ilustračná foto, zdroj: pixabay.com

Spoločnosť Newton Media vypracovala mediálnu analýzu svadby tenistky Dominky Cibulkovej v ktorej vypočítala hodnotu AVE, teda koľko by bolo treba zaplatiť za mediálny priestor venovaný tejto udalosti, ak by sme si ho chceli kúpiť. Sledovaným obdobím bol 7. až 13. júl 2016.

Rovnakú analýzu vypracovala Newton Media i v čase svadby Petra Sagana, kedy monitorovala médiá v období medzi 9. až 15. novembrom 2015 a mediálna hodnota (AVE) týchto správ bola vtedy 637 856 eur a mediálny vlyv dosiahol úroveň 587 GRP.

Mediálna hodnota svadby Cibulkovej bola „len“ necelých 442 tisíc eur, pričom mediálny vplyv dosiahol úroveň 616 GRP, výrazne zo sledovaných médií dominovali bulvárne médiá (59%), tak ako i pri svadbe Petra Sagana a tri najvplyvnejšie príspevky o svadbe Cibulkovej zverejnil portál Topky.sk.

Dominika Cibulkova, svadba, Medialna hodnota, Newton Media
zdroj: Newton Media

„Svadba Dominiky Cibulkovej (146) zaujala síce média viac ako svadba Petra Sagana (138), no mediálna hodnota jeho svadby bola takmer o 200 tis. eur vyššia. O Saganovej „ženbe“ totiž informovala televízia 5-krát viac,“ povedala mediálna analytička Newton Media Jana Cibiková.

Svadba Petra Sagana mala mediálnu hodnotu až 637 tisíc eur - GRAF
zdroj: Newton Media

Hodnota AVE je údaj využívaný najmä PR agentúrami, ktoré cez ňu prezentujú svojim klientom získanú mediálnu hodnotu. Klient potom vie, že ak by chcel v tejto hodnote zaplatiť priamo za inzerciu, nie PR, nakoľko je to preň ešte efektívne.

V súvislosti so svadbou Cibulkovej boli v médiách komunikované aj značky, ktoré tvorili outfit nevesty. „Prvenstvo si vybojovala španielska značka Pronovias Atelier, ktorá pre Dominiku šila šaty. Za ňou nasledovala značka topánok Jimmy Choo a ALO diamonds. Outfit ženícha pozostávajúci celý zo značky Hugo Boss zmieňoval iba jeden príspevok v týždenníku Šarm,“ uviedla spoločnosť Newton Media.

„Celkovo sme zaznamenali 146 príspevkov, pričom v 80 % z nich bola svadba Dominiky Cibulkovej hlavným námetom. K mediálnej hodnote AVE (informácia o tom, koľko by sme museli zaplatiť za inzerciu, ak by bola zverejnená v danom počte a v daných typoch médií) prispeli najmä príspevky z hlavných spravodajstiev celoštátnych televízií 2x TV Markíza a TV JOJ,“ dodala Jana Cibiková.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu