Vydavateľstvo Petit Press na prelome mesiacov pripravilo pre čitateľov viaceré novinky, ktoré im spríjemnia konzumovanie webového obsahu SME.sk… Prichystali pre nich novú aplikáciu pre Apple iPhone a iPad… Ale i nový web určený pre tzv. longform žurnalistiku s názvom Čítanie+… A navyše vydavateľstvo ponúkne čitateľom aj nové elektronické predplatné, ktoré bude zobrazovať články na webe SME.sk bez reklám.

Čítanie+ sú tie najkrajšie články na SME.sk

Ako sme už písali, ku koncu januára 2015 vydavateľstvo Petit Press začalo označovať svoje najkrajšie články, ako Čítanie+.

Tentoraz však vydavateľstvo prišlo s novinkou a predstavilo aj nový web, tzv. landing page www.Plus.SME.sk a ponúka okrem kvalitného obsahu aj responzívny dizajn, ktorý sa prispôsobuje zariadeniu na ktorom ho čitateľ práve konzumuje (smartfón, tablet, PC).

plus.sme.sk - prtsc 6.10.2015
Plus.SME.sk, repre foto 6.10.215

Na novej landing page Plus.SME.sk budú tie najkrajšie texty z denníka SME. Sú to články s veľkým formátom fotografií, dlhými textami, či rozhovory na aktuálne témy, ktoré redaktori denníka SME podrobne rozpracujú.

„Chceme aj takýmto spôsobom upozorniť na najkrajší obsah, aký na SME.sk nájdete,“ vysvetľoval pri spustení projektu Čítanie+ Tomáš Prokopčák, zástupca šéfredaktorky SME pre online redakciu. „Obsah, ktorý si zaslúži výnimočnú vizuálnu podobu,“ doplnil.

„Svet totiž nie je čiernobiely a nie je ani jednoduchý. Noviny, ktoré namiesto farieb používajú len čiernu a bielu, zlyhávajú vo svojom poslaní. Noviny, ktoré svet účelovo splošťujú, nerobia poriadne svoju prácu. Zložité a dôležité veci nemožno vždy vysvetliť pár vetami. Niekedy potrebujú čas a primeraný rozsah,“ povedal zástupca šéfredaktorky denníka SME pre online publikovanie Tomáš Prokopčák o motiváciách smerujúcich k vytvoreniu nového webu SME+.

Takáto forma žurnalistiky sa nazýva aj dlhá forma žurnalistiky (long form journalism), ktorá je v USA trendom posledných rokov a nedávno si našla cestu i na Slovensko, a to vďaka SME. Je tvorená literatúrou faktu, alebo opisnou žurnalistikou, vyznačuje sa teda dlhšou formou, ako majú iné články štandardne na webe.

Takéto články obsahujú veľké fotografie a často aj rôzne štatistické údaje a fakty, ktoré bývajú prehľadne vizualizované v rámci infografiky. Sú určené čitateľom, ktorí milujú obsah, prevažne ten onlinový. Fenoménom je ale aj jej využitie v printovej verzii, aj v denníku SME, formou špecializovaných príloh.

Ako supervízor sa tejto forme žurnalistiky v denníku SME po odchode Tomáša Bellu (do Dennika N) venuje zástupca šéfredaktorky SME Tomáš Prokopčák. Vedenie vydavateľstva Petit Press sa tak snaží v čase „nezastaviteľného“ úpadku predaja tlačených médií priniesť čitateľom pridanú hodnotu a naučiť ich znovu čítať tlačené médiá a na webe ich naučiť za kvalitný obsah platiť.

Zaujímavosťou tejto formy žurnalistiky v tlačenom médiu je fakt, že môžeme aj v tomto prvku „novej“ žurnalistiky badať prienik obsahu do denníka, ktorý sa pôvodne nachádzal skôr v týždenníkoch.

Súvisí to so snahou vydavateľov o vyššiu čitateľskú atraktivitu obsahu tlačených médií s dennou periodicitou a ich hybridizáciu ale aj istú formou tvorby derivátov z úspešných projektov.

Nová aplikácia SME pre Apple iPhone a iPad

nová appka Apple SME.sk - 1Najčítanejšie spravodajstvo na slovenskom internete je čitateľom po novom dostupné v praktickej aplikácii pre iPhone a iPad a ponúka tak rýchly prehľad správ o tom, čo sa práve vo svete deje.

Aplikácia ponúka pohodlný a rýchly prístup k najdôležitejším správam z titulky SME.sk.

A tak ako web SME.sk, aj aplikácia ponúka najnovšie správy zo spravodajskej časti a články z jednotlivých sekcií, ale aj aktuálne videá z TV SME, správy z blogov SME, správy z regiónov, diskusie, predpoveď počasia ale aj možnosť ukladať si obľúbené články.

Nové predplatné SME.sk bez reklám

Petit Press ponúkne svojim čitateľom, ktorí nemajú v obľube zobrazenie reklamy na webe, nový typ elektronického predplatného pre SME.sk, bez reklám.

Blokovanie reklám je iste veľmi progresívny krok vydavateľstva, nie je však isté ako ho prijmú zadávatelia reklám, aj keď čitateľov isto poteší.

Takéto e-predplatné bude v sume 4,99 eur na mesiac, v ponuke i naďalej ostáva aj klasické e-predplatné s vyobrazením reklám v sume 2,99 eur mesačne, resp. za výhodnú sumu 29 eur na rok. Vydavateľstvo Petit túto službu ponúka prostredníctvom systému paywall (platobnej brány) v spolupráci so spoločnosťou Piano Media.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu