Vydavateľstvo Petit Press spravilo zásadnú zmenu – spustilo rebranding svojich regionálnych webov, čo je však krokom spať, domnievam sa. Posúďte sami. Správu sme 19. mája aktualizovali v spodnej časti o krátky rozhovor s Dušanom Devánom,  riaditeľom regionálnej divízie Týždenníky vydavateľstva Petit Press.

Vydavateľský dom a jeho ľudia odvádzajú obvykle kvalitnú prácu, teraz sa však podľa môjho názoru zásadne sekli a smerujú čelom vzad, keď sa dobrovoľne vzdávajú rokmi budovaných značiek SME.

Aktuálne rozbehli rebranding a postupne zmenia svoje regionálne podstránky SME na samostatné webové portály s prívlastkom „Naše“, napr. Naša Prievidza, ktorá už funguje na doméne nasaPrievidza.sk, zároveň však i ako podstránka nasaPrievidza.sme.sk, avšak bez loga SME na titulke.

Tzv. layout design stránky je veľmi kvalitný, prehľadne vytvorený so zámerom získať čo najvyšší počet a dĺžku návštev čitateľa a s ohľadom na používateľský komfort.

Pozrite:

prtsc-15.5.2015-nasaprievidza.sme.sk
nasaPrevidza.sk

 

Na trhu je ale dosť samostatných značiek a SME má relevanciu – obsah a zásah cieľovej skupiny, preto je tento krok vydavateľstva nelogický, že sa púšťa do budovania úplne nových samostatných webových značiek.

Naopak vydavateľstvo by malo svoje regionálne značky rozvíjať v rámci existujúceho portfólia, ako podstránky webu SME a posilňovať tak značku.

Pozrite si dva moje návrhy vizualizácií, ako by to malo vyzerať:

prtsc-15.5.2015-nasaprievidza.sme.sk-vizualizacia-Marian Luha
vizualizácia č.1 ML

 

prtsc-15.5.2015-nasaprievidza.sme.sk-2
vizualizácia č.2 ML

A pozrite sa ako vyzeral web Prievidza.SME.sk predtým:

prtsc 15.5.2015-web.archive.com-prievidza.sme.sk
zdroj: web.archive.org

 

Aktualizované 19.5.2015:

Prečítajte si krátky rozhovor s Dušanom Devánom,  riaditeľom regionálnej divízie Týždenníky vydavateľstva Petit Press:

Vydavateľstvo Petit Press sa dobrovoľne vzdáva rokmi budovanej značky SME pri svojich regionálnych weboch. Prečo?

O žiadnom vzdávaní sa značky SME nehovoríme. Posúvame naše webové aktivity na strednom a západnom Slovensku na novú, vyššiu úroveň, ktorou sú samostatné portály s lokálnymi brandmi.

Nemyslíte si, že na trhu je veľa samostatných značiek a je preto potrebné naopak pokračovať v budovaní tých vašich? Vydavateľstvo je veľmi silné v regiónoch, preto je potrebné pokračovať v zavedenej línii, čo myslíte?

Regionálne portály a sme.sk sa budú aj naďalej vzájomne podporovať a budú fungovať v symbióze. Podrobne analyzujeme údaje o správaní čitateľov a toto rozhodnutie je logickým vyústením snahy ako čo najlepšie využiť silu a potenciál regiónov v rámci Petit Pressu. Naše lokálne pobočky to prebrali do svojich rúk a my veríme, že sú to naši ľudia v regiónoch, kto najlepšie vie, čo ich lokálni čitatelia potrebujú.

Aktuálne sa zmenil web Prievidze. Ktoré ďalšie konkrétne mestá budú nasledovať? 

V týchto dňoch vyberáme druhého „predskokana“. Potom to pôjde rad za radom.

Ako dlho bude trvať kompletný rebranding všetkých regionálnych webov?

Zmena sa týka stredného a západného Slovenska, na východe po celý čas podporujeme silný brand Korzar.sk. Presný dátum ovplyvnia požiadavky na vylepšenia prichádzajúce z reálnej prevádzky prievidzského portálu. Hovoríme však o tom, že všetky zmeny prebehnú ešte počas leta.

Zhováral sa

Marián Luha

Prečítajte si aj > Rozhovor – Martin Belej: Aj čitatelia regionálnych novín si zaslúžia kvalitnú žurnalistiku

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu