zdroj foto: Petit Press, koláž: MediaWatch.Dog

Vedúcim projektu je Martin Kasarda a jeho zástupcom Robo Kotian, ako pre MediaWatch.Dog prezradil CEO vydavateľstva Petit Press Alexej Fulmek. Vydavateľstvo pripravuje aj uvádzaciu kampaň „pôjde o dennú produktovú kampaň v rozhlase a televízii a tiež v samotnom denníku SME,“ prezradil pre MediaWatch.Dog Martin Kasarda.

„Mesačník vychádzal od septembra 2015 ako príloha denníka SME, takže po roku nabral silu, autorov a veríme, aj pozitívnu odozvu literárnej a čitateľskej obce a rozhodol sa premeniť na plnohodnotný samostatný mesačník. Magazín o knihách a jeho prvé samostatné číslo bude na stánkoch od 9. septembra 2016 v troch podobách – ako príloha piatkového denníka SME, ako samostatný mesačník vo vybraných stánkoch PNS a v knižných sieťach Martinus a Panta Rhei. Cena samostatného vydania bude 30 centov,“  prezradil pre MediaWatch.Dog Martin Kasarda.

Aktualizované: „Tešíme sa z každej aktivity, ktorá pomáha popularizovať knihy a čítanie, takže nový titul vítame. Veríme, že sa mu podarí dobre etablovať na trhu,“ povedal pre MediaWatch.Dog majiteľ kníhkupectva Martinus Michal Meško a dodal „S redakciou O knihách sme spolupracovali už aj v minulosti, takže sme radi, že Petit Press našiel odvahu a spôsob ako tento titul rozšíriť. Veríme, že sme spolu našli model, ktorý bude vedieť dlhodobo fungovať a dáva zmysel pre všetkých, aj pre čitateľov.“

Prečítajte si krátky rozhovor o novom titule. Na otázky odpovedal Martin Kasarda z vydavateľstva Petit Press:

Čo bolo cieľom, podnetom k uvedeniu nového titulu na trh? A aké sú vaše očakávania?
Slovenský trh doposiaľ nemal knižný magazín pre širokú čitateľskú obec. Vychádzali tu úzko špecializované literárne časopisy, ale nie čitateľsky pútavý magazín o knihách. Pritom slovenský trh ročne vyprodukuje viac ako 10 tisíc titulov (vrátane učebníc a odborných publikácií) a obrat knižného trhu vysoko prevyšuje sumu 100 miliónov eur ročne podľa údajov Združenia vydavateľov a kníhkupcov Slovenska! Po roku fungovania prílohy, záujme čitateľov i vydavateľov o takýto prehľadový titul sa redakcia a vydavateľ rozhodli naplniť túto potrebu. Na vyspelých kultúrnych trhoch (napr. Nemecko, Veľká Británia, Francúzsko) vychádzajú sprievodcovia knižným svetom ako bežná súčasť intelektuálne bohatého sveta. Očakávania sú také, že sa Magazín o knihách etabluje ako kvalitný sprievodca knihami a literatúrou a bude spoločníkom pre všetkých, ktorí radi čítajú. A je ich na Slovensku dosť.

Akú cieľovú čitateľov a inzerentov chcete novým titulom osloviť?
Primárne čitateľsky oslovujeme tých, ktorí čítajú a kupujú si knihy. Je to vzdelaná vrstva nazývaná v rozvinutých krajinách ako stredná trieda, so záujmom o kultúru. Inzertne sú to primárne vydavateľstvá kníh a kultúrne inštitúcie.

Kto bude tvoriť redakciu? Kto bude šéfredaktorom?
Redakciu tvoria vedúci redaktor Martin Kasarda a zástupca Robert Kotian. Prispievateľov je viacero, renomovaní kultúrni publicisti ako Beata Beregrad Grunmannová, Katarína Holetzová, Robert Dyda, Juraj Malíček, Peter Macszovszky a ďalší.

Ako bude redakcia témy tvoriť? Chystáte aj besedy o knihách pre čitateľov pod záštitou vydavateľstva a nového titulu?
Témy primárne vychádzajú z literárneho diania a pravidelných literárnych udalostí (festivaly, odovzdávania cien), príležitostí, výročí, problémov, ktoré sa objavujú v súvislosti s literatúrou (napr. povinné čítanie) a tém, o ktorých sa v súvislosti s knihami hovorí (ako napríklad Harry Potter). Zároveň chceme prinášať aj rozhovory s domácimi a zahraničnými autormi (prvé číslo magazínu otvára rozhovor so Salmanom Rushdiem). Čo sa týka besied, uvažujeme o tom.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu