zdroj ilustračnej foto: pixabay.com

Vydavateľstvo vyhralo grant na podporu online žurnalistiky od spoločnosti Google v rámci projektu invenčného fondu Digital News Initiative (DNI). Online projekt pod názvom Sľuby.sk vydavateľstvo spustí v priebehu roka 2017 a bude tvoriť súčasť spravodajského portálu SME.sk.

Médiá a voliči budú môcť vďaka novému projektu vydavateľstva sledovať dosiahnuté úspechy a plnenie sľubov politikov. Petit Press o výhre grantu informoval na svojom blogu.

Internetová stránka Sľuby.sk má obsahovať informácie o prísľube, jeho okolnostiach, ale i časomieru odpočítavajúcu, koľko času ešte zostáva do splnenia sľubu.

Užívatelia stránky sa budú môcť prostredníctvom aplikácie sami zapájať, upozorniť na splnenie, či nesplnenie sľubov, prípadne pridať nový návrh na pridanie prísľubu. Odberatelia stránky, budú po splnení sľubu dokonca o tom informovaní i notifikáciou.

„Hlavným cieľom projektu bude sledovať, ako sa plnia aj neplnia sľuby, ktoré v rámci oficiálnych programov a verejných vyhlásení dali verejní činitelia. Verejnosť tak bude mať možnosť kontrolovať, ako dlho sa vyšetrujú závažné korupčné kauzy, ktorí politici unikajú spravodlivosti, alebo na ktoré predvolebné sľuby čakajú občania márne,“ uviedla redakcia SME na svojom blogu. 

Projekt vydavateľstva dostal od spoločnosti Google grant spomedzi 800 prihlášok. Prostredníctvom DNI prešlo sitom výberu 124 projektov a bolo podporených celkovou sumou 24 miliónov eur.

Zo slovenska pochádzajú dva víťazné projekty a podľa údajov zverejnených na internetovej stránke fondu DNI získali podporu viac ako 367 tisíc eur.

Aktualizované 18.11.:

Druhý víťazný projekt zo Slovenska  je platforma REMP (Reader´s engagement and monetization platform), ktorá je založená na spolupráci vydavateľov z troch krajín – slovenského vydavateľstva N Press (denník N), českého vydavateľstva Internet Info a maďarského Magyar Jeti.

„Ide o platformu založenú na open-source nástrojoch, ktorá ma vydavateľom pomôcť lepšie pochopiť a monetizovať ich publikum, zhodnotiť ich obsah a predávať ich služby s využitím najlepších skúseností stránok zaoberajúcich sa elektronickým obchodom,“ informovala redakciu MediaWatch.Dog spoločnosť Google, prostredníctvom spoločnosti Grayling.

Graf DNI zobrazuje prerozdelené prostriedky z druhého kola v ktorom zvíťazili aj projekty vydavateľstiev Petit Press a N Press:

digital-news-initiative-round2-november-2016

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu