Tri mesiace po zavedení metered paywallu na stránkach partnerských médií sa ich príjmy zvýšili o viac než 100 %. Média, ktoré na Slovensku v máji 2013 spustili metered paywall, zaznamenali v posledných mesiacoch výrazne rýchlejší rast príjmov a počtu predplatiteľov ako weby používajúce starý model spoplatnenia. Vyplýva to zo štúdie, ktorú Piano Media vypracovala pre vydavateľov využívajúcich systém Piano.

Čisté mesačné príjmy na metered stránkach rastú od mája v priemere o 103 % a  celkový počet platieb za mesiac sa zvýšil o 48 % v porovnaní s obdobím pred zavedením nového sposôbu spoplatnenia. Tieto výsledky potvrdzujú celosvetový trend, podľa ktorého vydavatelia uprednostňujú metered paywall pred spoplatňovaním vybraných článkov.

Medziročná zmena čistých mesačných príjmov vydavateľov (%)Piano Media-graf. c.1

poznámka: nárast v príjmoch za mesiace Nov.-Dec. 2012 bol spôsobený najmä pridaním filmov do Piana           

“Po viac než dvoch rokoch klasického spoplatňovania obsahu už vieme, že metered paywall je jednoducho efektívnejší,” povedal Rado Baťo, šéf marketingu a analytiky. “Cieľová skupina potenciálnych predplatiteľov sa zvýšila, vydavatelia sa už nemusia rozhodovať, aké články každý deň spoplatniť. Môžu sa sústrediť na celý obsah, keďže pri metered paywalle ponúkajú predplatné za prístup na stránku po vyčerpaní limitu bezplatných článkov.”

Piano Media v súčasnosti manažuje online predplatné pre viac než 75 webstránok 25 veľkých vydavateľov v strednej Európe. Piano v súčasnosti pracuje na nasadení metered paywallu na stránkach ďalších partnerov a zároveň predáva toto riešenie v rámci svojho Solo produktu ďalším vydavateľom v západnej Európe.

Štúdia zároveň potvrdila pozitívny efekt zavedenia  skúšobného predplatného za 1 cent na prvý mesiac, z ktorého sa predplatitelia môžu odhlásiť, ak im nevyhovuje (opt-out). Viac než 70% nových predplatiteľov na Slovensku si vybralo túto možnosť. Po štyroch mesiacoch zavedenia opt-outu bolo viac než 44% nových zákazníkov z mája stále aktívnych. Zavedenie opt-outu zároveň zvýšilo mesačný prílev nových predplatiteľov o 79%.

Piano zároveň nedávno vypracovalo detailné analýzy správania sa návštevníkov pre stránky nemeckých, francúzských a španielskych vydavateľov. Výsledky boli podobné ako v prípade stránok v strednej Európe. “Väčšina návštevníkov číta menej ako 5 článkov mesačne,” povedal Rado Baťo, “a po implementácii metered modelu sa štruktúra spotreby obsahu v podstate nemení.”

Počet prečítaných článkov za jeden mesiac na stránke používajúcej metered model

Piano Media-graf. c.2

poznámka: os x ukazuje počet prečítaných článkov za mesiac, kým os y ukazuje počet návštevníkov

 

 

Zdroj: Piano Media

REKLAMAadv.: