foto: Billa

Spoločnosť Lidl najprv v Novej Dubnici a vo februári aj v Spišskej Novej Vsi realizovala moderný koncept, ktorého súčasťou sú aj dobíjacie stanovišťa na parkovisku pre predajňou. Spoločnosť Billa tiež spravila krok smerom k osvete ekologických trendov.

Billa zákazníkom ponúka bezplatné dobitie elektromobilov na vyhradených staniciach pred prevádzkou v Bratislave. Ako uviedol reťazec, v blízkej budúcnosti plánuje vybudovať nabíjacie stanice aj v ďalších slovenských mestách.

Reťazec zároveň implementuje medzinárodnú normu ISO 50 001, zmyslom je kontinuálny proces zlepšovania hospodárenia s energiami.

„Zaviedli sme novú energetickú politiku spoločnosti, v ktorej sa zaväzujeme dlhodobo znižovať našu spotrebu energie a zvyšovať energetickú účinnosť. Stanovili sme si ambiciózne energetické ciele, a to: zníženie spotreby elektriny medzi rokmi 2012 a 2022 o 20 % (kWh/m2), ako aj zníženie špecifických emisií CO2 medzi rokmi 2012 a 2022 o 30 % (kg CO2/m2),“ povedal generálny riaditeľ BILLA Slovensko Dariusz Bator.

„Na našej centrále na Bajkalskej ulici v Bratislave sme vybudovali prvé nabíjacie stanice pre elektromobily,“ doplnil Bator.

„Zákazníkov Billy, ktorí sa túto nadštandardnú službu rozhodnú využiť, poteší informácia, že nabíjanie nie je spoplatnené a nabíjacie stanice dokážu v jednom momente plnohodnotne nabíjať naraz až 4 elektromobily, uviedla spoločnosť.

Reťazec pristúpil k využitiu elektromobilov aj pre služobné autá pre zamestnancov, momentálne využíva dve vozidlá, do budúcna počíta so zakúpením ďalších.

Spoločnosť zaviedla i ďalšie eko opatrenia, napríklad v uplynulom roku zrecyklovala 3200 ton papiera a 200 ton plastu.

„Dôležitý progres predstavuje aj zníženie spotreby energetickej energie v predajniach Billy – od roku 2015 ide až o 6-percentný pokles, čo znamená ušetrenie 3 320 000 kWh elektrickej energie. Pre ilustráciu, taká je priemerná ročná spotreba energie v desiatich predajniach Billy,“ uviedla spoločnosť.

Billa Slovensko patrí od roku 1993 pod rakúsku spoločnosť REWE International, ktorá je súčasťou nemeckej skupiny REWE Group, ktorá prevádzkuje značky BILLA, Merkúr, PENNY, BIPA, ADEG, ako aj viacero vlastných produktových značiek.

S firmami ITS BILLA Reisen, JAHN REISEN, MERKUR Ihr Urlaub a Penny PACK‘N’GO operuje aj na trhu rodinných dovoleniek. V segmente supermarketov má predajne v siedmych krajinách strednej a východnej Európy – v Bulharsku, Chorvátsku, Rumunsku, Rusku, na Slovensku, Českej republike a na Ukrajine.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu