V roku 2017 vygenerovalo streamovanie zisk v celkovej výške 7,1 miliardy USD, čo je viac ako sa vygenerovalo za predaj CD a vinylov.

Počet ľudí, ktorí sa prihlásili na odber služby streamingu, dosiahol 176-miliónov, čo predstavuje značný nárast v porovnaní s predchádzajúcim rokom, kde sa na odber služby streamingu prihlásilo 112-miliónov ľudí. Informáciu zverejnil BBC News.

Podľa IFPI – Medzinárodnej federácie hudobného priemyslu, hudobný trh dosiahol v minulom roku hodnotu 17,3 miliardy USD, čo predstavuje nárast oproti minulému roku, keď bola hodnota 15,7 miliardy USD.

Aj napriek tomu predstavuje tento nárast hodnoty len dve tretiny hodnoty, ktorú hudobný priemysel vyprodukoval na vrchole éry CD v roku 1999.

Štyri z desiatich najpredávanejších albumov v roku 2017, sú z produkcie britských umelcov, pričom Ed Sheeran predstavuje prvú priečku.

Hlavnou výzvou je podľa IFPI získať viac spravodlivých kompenzácií z webových stránok, ako sú YouTube a Facebook. Tieto sociálne platformy tvrdia, že nemôžu byť brané na zodpovednosť za žiadne videá odovzdané ich používateľmi, ktoré porušujú autorské práva.

„V systéme existuje štrukturálna chyba. Existuje nesúlad medzi tým, aké platformy ťažia z hudby a čo z toho vracajú autorom hudby,“ pre BBC News uviedla generálna riaditeľka IFPI, Frances Moore.

IFPI pracuje na tom, aby sa v Európe zaviedli právne predpisy, ktoré by vyžadovali, aby tieto webové stránky ponúkali väčšiu kompenzáciu hudobníkom, zároveň IFPI chce, aby boli právne predpisy zavedené v Európe aj v Spojenom Kráľovstve ešte pred Brexitom.

Najmenší nárast na hudobnom trhu má Európa, ktorá má najmenší nárast aj vo využívané streamnigových služieb. Naopak najrýchlejšie rozvíjajúci hudobný trh je v Číne, ktorá zaznamenala minulý rok nárast tržieb o 35% a predstavovala desiaty najväčší hudobný trh.

Ďalšou veľkou nádejou hudobného odvetvia je technológia aktivovaná hlasom. Výskum ukazuje, že inteligentné reproduktory sú prevažne používané na prehrávanie hudby, no celková technológia by mohla čoskoro zmeniť spôsob, akým sa prehráva hudba v autách.

Aj tieto výsledky potvrdzujú, že spôsob akým Google a Facebook prevádzkujú svoje platformy, nemôže zostať bez pravidiel a obmedzení.

Proti ich monopolnému postaveniu na on-line trhu sa bude brániť čoraz viac spoločností z rôznych odvetví, nielen mediálne spoločnosti a hudobný priemysel.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu