Štúdia, ktorú zrealizovala spoločnosť BuzzSumo, poukazuje na znižujúci sa trend zdieľania príspevkoch na sociálnych sieťach. Niektoré stránky stratili až dve tretiny používateľských odporúčaní. Prehľadnú správu zo štúdie zverejnil BuzzSumo.

Z analýzy, ktorú výskumný tím realizoval na vzorke 100-miliónov článkov zverejnených v roku 2017 sa zistilo, že zdieľanie na sociálnych sieťach sa od roku 2015 znížilo na polovicu.

Nezávislé štúdie tiež zistili, že pokles používateľských odporúčaní zdieľania sa po rôznych zmenách v informačnom panely news feed znížil aj na sociálnej sieti Facebook.

Správa tiež poukazuje na to, že hoci niektoré veľké a známe stránky stratili až dve tretiny svojich používateľských odporúčaní, pre iné sa na sociálnych sieťach výrazne zvýšil záujem o ich obsah.

Odporúčania v oblasti zdieľania na sociálnych sieťach prudko klesli, pričom v zdieľaní odkazov na vydavateľov vedie spoločnosť Google.

Príčiny zníženia priemerného zdieľania obsahu na sociálnych sieťach podľa správy BuzzSumo nastali v dôsledku zvýšenej konkurencie, nárastu súkromného zdieľania a zmien algoritmu na Facebooku.

Na zmenu úrovne angažovanosti a druhu obsahu, ktorý sa zdieľa malo veľký vplyv najmä to, že značky a vydavatelia získavajú menej organickej sprostredkovanej návštevnosti z Facebooku a menej angažovanosti vo svojich príspevkoch na Facebooku, tiež to, že nastal prudký pokles v zdieľaní virálneho obsahu, ktorý dokázal pre značky a vydavateľov získať aj viac ako 100-tisícovú angažovanosť.

Na túto zmenu malo tiež veľký vplyv aj to, že takzvané klikacie nadpisy sú oveľa menej účinné pri získavaní reálnej aktivity čitateľov.

Na druhej strane, čo sa týka objemu zverejňovaného obsahu, ten aj naďalej rastie a každá nová tematická oblasť je veľmi rýchlo a rozsiahlo obsahovo pokrytá.

V tomto novom digitálnom prostredí, kde sa na čitateľa obsahové pokrytie každej tematickej oblasti „sype“ z každej strany a pri súčasnom trende klesania používateľských odporúčaní, sú podľa BuzzSumo veľkými víťazmi webové stránky, ktoré si vybudovali silnú povesť na základe originálneho autoritatívneho obsahu, ktorý prinášajú čitateľom.

Štúdia BuzzSumo poukazuje aj na skutočnosť, že väčšina obsahu dostane nulové spätné odkazy, ale spoľahlivé vyhľadávanie a referenčný obsah aj naďalej získavajú odkazy. Po celý čas získava zdieľania a odkazy najmä dlhodobo spoľahlivý obsah.

Veľký nárast zdieľania obsahu spomedzi známych sociálnych sietí má sociálna sieť LinkedIn a mnohí vydavatelia zaznamenávajú na tejto platforme neustále zvyšovanie angažovanosti so svojim obsahom, a to na základe pomerne malej základni. > Čítaj viac.

Z konkrétnejších oblastí, najviac zdieľaní získava politický obsah na základe preferencií svojich stúpencov a spoločensky národnostne príbuzných preferencií.

Zdá sa, že zmeny, ktoré sociálna sieť Facebook zavádza na svojej platforme, menia celkové prostredie internetu, čo je v podstate prínosom aj pre ostatné známe platformy. Transformácia smerom ku kvalite a nie kvantite je v čase, keď je trh presýtený informáciami veľmi potrebná.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu