Vo FUN rádiu si všimli a chcú upozorniť na podobnosť ich sloganu so sloganom RTVS. Rozhlas a televízia Slovenska však s ich stanoviskom dôrazne nesúhlasí.

Nech si teda každý z vás utvorí názor sám: „Správy Fun rádia – Všetko, čo potrebujete vedieť“!
a slogan RTVS Rádio Slovensko – Všetko, čo je dobré vedieť”.

Slogan FUN rádia je výsledok tímového brainstormingu, ako aj slogan RTVS, ktorý tiež vznikol „in house“.

 

„Všimli sme si, že nový slogan, ktorý verejnoprávne médium začalo používať začiatkom tohto týždňa a podľa dostupných informácii vznikol „in house“ v RTVS, je nápadne blízky claimu Fun rádia „Správy Fun rádia – Všetko, čo potrebujete vedieť“, ktorý Fun rádio používa už od apríla minulého roka. Napriek tomu, že sa na to nevzťahuje autorsky zákon, myslíme si, že na tak malom trhu by k podobným situáciám nemalo dochádzať.“, ako povedala Petra Lehká, PR manažérka FUN rádia.

Tento slogan je natoľko výrazný vo vysielaní Fun rádia a znie pred každým spravodajským blokom – tj 17x za deň, že je len ťažko možné ho prepočuť. Je to prinajmenšom zvláštne, ale na druhej strane nám môže lichotiť, že sa silný verejnoprávny hráč nechal v súvislosti s pozicioningom spravodajstva inšpirovať práve Fun rádiom – to len podčiarkuje a odzrkadľuje dôležitosť, akú Fun rádio dáva spravodajstvu v svojej programovej štruktúre.“,  doplnila Petra Lehká.

 

Poslucháčov Rádia Slovensko budú teda vo vysielaní sprevádzať nové slogany “To najlepšie vo vzduchu. Rádio Slovensko – všetko, čo je dobré vedieť” a tiež “Informácie vždy na prvom mieste. Rádio Slovensko – všetko, čo je dobré vedieť”.

Na vývoji ich zvukovej grafiky sa spoločne podieľali Programový manažment Slovenského rozhlasu a Sekcia marketingu a komunikácie RTVS.

Autorom zvukovej grafiky je hudobník a skladateľ Roman Ferianc, slogan vznikol v interných kapacitách marketingu RTVS a jeho autorom je copywriter Robert Bunča.

Viac o novej zvukovej grafike RTVS si môžete prečítať v článku:
Zvukovú grafiku v RTVS mení po Rádiu Devín aj Rádio Slovensko

 

Doplnené o stanovisko RTVS:

„Dôrazne nesúhlasíme, že RTVS sa pri tvorbe staničného claimu najpočúvanejšej verejnoprávnej značky Rádia Slovensko nechala inšpirovať jinglom samostatnej relácie komerčného rádia. Prvoradým cieľom zmeny zvukovej grafiky bolo zvýrazniť informačný charakter vlajkovej lode Slovenského rozhlasu a sme presvedčení, že nový claim presne vystihuje pozicioning a zahŕňa hlavný benefit vysielania, a to vysokú informačnú hodnotu pre poslucháčov. Claim je navyše zasadený do autentickej a nezameniteľnej hudobnej grafiky Rádia Slovensko, ktorá je súčasťou celodenného vysielania a zároveň vychádza z dlhoročnej histórie rádia. Veríme, že rozdiel medzi claimom značky a jinglom k samostatnej relácii je aj pre Vás, ako odborné médiá rovnako zrejmý. Dodávame, že podľa verejne dostupných informácií nie je jingel, na ktorý poukazujete, registrovaný pod ochrannou známkou.„, povedala Dominika Šulková, manažérka marketingu a komunikácie s verejnosťou RTVS.

 

Je prinajmenšom komické ak nastane takáto situácia na tak malom trhu, akým slovenský bez pochýb je. Na druhej strane kreativite sa medze nekladú a pravdou tiež je, že všetko už bolo vymyslené. Osobne prikladám podobnosti sloganov skôr dielu náhody, keďže v oboch médiách pracujú isto odborníci.

Michael Gold

 

Zdroj: FUN rádio, YouTube, TASR, RTVS

REKLAMAadv.:

1 komentár

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu