vľavo logo denníka N a vpravo logo spoločnosti Podlahové kúrenie Novák

Všimli sme, že spoločnosť realizujúca technické zabezpečenie budov a realizáciu podlahového kúrenia má podobné logo ako je logo denníka N. Správu sme aktualizovali o vyjadrenie spoločnosti The Big Name Theory a Podlahové kúrenie Novák.

Názov Projekt N z ktorého sa neskôr stal Denník N vytvorila spoločnosť The Big Name Theory. Má symbolizovať „“eN“ ako „nezávislý“, „nový“, „neutrálny“. Enko ako super jednoduchý vizuálny symbol,“ uviedla spoločnosť na svojom webe. Logo denníka N, ale spoločnosť nevytvorila.

Kto je autorom logotypov a kedy začala spoločnosť Podlahové kúrenie Novák to svoje používať zisťujeme a správu aktualizujeme.

Pozrite si fan page denníka N a spoločnosti Podlahové kúrenie Novák:

 

Aktualizované: „Keď ešte v redakcii nevedeli, či budú denníkom, týždenníkom, mesačníkom, magazínom a sami sa volali projekt, napadlo nám komunikovať jedno písmeno N, symbol nezávislosti s tým, že sme dúfali, že ľudia ho budú používať a vyslovovať ako „enko“. Neskôr projekt označili za denník a keď pridali vydávanie magazínu, Nko im ostalo ako spoločný prvok, ktorý je pripravený aj na ďalšie formáty,“ vyjadril sa k vzniku názvu denníka N pre MediaWatch.Dog Michal Pastier zo spoločnosti The Big Name Theory.

„My pracujeme pod svojím priezviskom logo bolo vytvorené prakticky v roku 1992 ako rodinný návrh. Je podobné s denníkom N ale spolu nemáme nič spoločné vytvorila som ho ja so synom,“ uviedla pre MediaWatch.Dog Valéria Nováková zo spoločnosti Podlahové kúrenie Novák.

„Ak sa zamyslíte tak u písmena N sa toho veľa nedá vymyslieť ale môžem povedať zodpovedne, že denník ho vytvoril neskôr, iba je viac v rámci medializácie známy ako my,“ doplnila Nováková.

Kto je autorom loga denníka N, riaditeľ vydavateľstva Lukáš Fila, nespresnil.

Denník N začal ako tlačené médium vychádzať 17. novembra 2014 a ako online fungoval najprv na stránke projektN.sk a neskôr súbežne s tlačeným vydaním na stránke DenníkN.sk.

Denník N založili redaktori denníka SME po odchode z vydavateľstva Petit Press, po tom čo sa jeho súčasťou stala finančná skupina Penta Investments, ktorá získala 45% akcií kúpou od nemeckej spoločnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft.

Prvé číslo denníka N vyšlo v deň 17. novembra 2014 s podtitulom „Noviny k novembru 1989“ v náklade 210 tisíc kusov. Tlačili ho v tlačiarni vydavateľstva Petit Press na Kopčianskej ulici v Bratislave, kde tlačia aj časť nákladu denníka SME. Ďalšie vydania v tlačiarni podnikateľa Ivana Kmotríka a holdingu Grafobal Group.

Prvé číslo denníka N bolo grátis a distribuovali ho do schránok bratislavských domácností a bolo dostupné aj v sieti kníhkupectiev Martinus, keďže majiteľ siete Michal Meško sa stal členom redakčnej rady novo vznikajúceho denníka. Prvé vydanie bola zasielané aj na vybrané adresy spriaznených partnerov po celom Slovensku.

Historicky prvé vydanie, pre novo-vznikajúci denník významné vydanie si môžete pozrieť > TU

Aktualizované 3. februára 2017:

Čitateľ nám do redakcie zaslal do tretice podobné logo. Ďakujeme:

Nemetschek-Logo.svg

Aktualizované 15. júna 2020:
Ako upozornil na sociálnej sieti Richard Mareček, podobné logo ako denník N používa aj spoločnosť Nobel biocare:

.

REKLAMAadv.:

1 komentár

Napísať odpoveď pre Sapienti Sat Zmazať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu