Denník N začal vychádzať presne 17. novembra 2014, teda symbolicky v deň, kedy si pripomíname Nežnú revolúciu. Od 5. januára 2015 odštartoval ostrú prevádzku aj web na doméne dennikN.sk. V súčasnosti má web už viac ako 15 tisíc predplatiteľov, ako uviedol pre Masmediálne.info Lukáš Fila, riaditeľa vydavateľstva N Press.

Podľa meraní združenia IAB Slovakia, web denníka NAIMmonitore dosiahol v mesiaci november návštevnosť z desktopov takmer 596 tisíc unikátnych návštevníkov (RU) a aj takmer 201 tisíc z mobilov, spolu je to takmer 797 tisíc unikátnych návštevníkov za mesiac november 2015. Táto štatistika čítanosti však zahŕňa aj dáta všetkých zapojených webov so subdoménou dennikN.sk.

Portál denníka N si tak svoju návštevnosť zvyšuje cez zapojené weby iných projektov, ktoré sídlia na jeho doméne. Každý z týchto webov má len v hlavičke logo denníka N a funguje každý pod samostatnou redakciou.

K projektom CynickáObluda.com, Historyweb.sk. alebo Techbox.sk pribudli aj ďalšie projekty, ako Science.sk, Garáž.tv, Energia.sk alebo najnovšie aj Vĺčatá.sk, Varme.sk, Football365.sk, Podtatranský-kuriér.sk a ZahraničnáPolitika.sk.

Podľa meraní výskumu AIMmonitor počet zobrazení stránky (PV) dennikN.sk bol za mesiac november 2015 vo výške takmer 6 miliónov 727 tisíc zobrazení z desktopov a takmer 4 milióny 425 tisíc zobrazení z mobilov. Časť z toho, takmer 14,7% zobrazení tvoria jeho partnerské weby:

dennikn.sk-tabulka-pocet zobrazeni-pv-za mesiac november 2015-zdroj-aimmonitor-tabulka-masmedialne.info
Počet zobrazení stránok (PV) v mesiaci november 2015 (tabuľka Masmediáne.info, zdroj dát: AIMmonitor)

„Partnerské stránky pribúdajú priebežne. Súčasťou našej dlhodobej stratégie je kooperovať s webmi, ktoré zdieľajú naše hodnoty a môžu našim čitateľom prinášať nové zaujímavé témy. Počet spolupracujúcich webov bude v budúcnosti určite pribúdať,“ povedal pre Masmediálne.info Lukáš Fila, riaditeľ vydavateľstva N Press.

Denník N založili redaktori denníka SME po odchode z vydavateľstva Petit Press, po tom čo sa jeho súčasťou stala finančná skupina Penta Investments, ktorá získala 45% akcií vydavateľstva kúpou od nemeckej spoločnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft.

Spolumajiteľmi vydavateľstva N Press sú zakladatelia softvérovej spoločnosti Eset, ktorí poskytli investíciu vo výške 1,2 milióna eur.

Ale napríklad spravodajský web denníka SME – SME.sk ide svojou vlastnou cestou pri partnerských spoluprácach, keď vyhľadáva externých producentov kvalitného obsahu, ktorý potom ponúka cez svoju mediálnu platformu SME.sk, ktorú mesačne navštívi viac ako dva milióny unikátnych čitateľov. SME.sk je jednotka v čítanosti medzi spravodajskými portálmi na Slovensku.

V tomto roku SME.sk začal spoluprácu s ekonomickým magazínom Trend ale i magazínom o vede a technike Quark. Čítajte viac.

Oslovil som na krátky rozhovor Števa Porubského, šéfredaktora Techbox.sk – jedného z partnerských titulov webu denníka N, aby sa k spolupráci vyjadril.

Števo Porubský, šéfredaktor TechBox.sk
Števo Porubský, šéfredaktor TechBox.sk (zdroj foto: TechBox)

Kedy sa začala spolupráca medzi webom denníka N a Techbox.sk?

O možnostiach spolupráce s Denníkom N sme začali rokovať vo februári 2015, na konci mesiaca sme už prešli ako subdoména pod DenníkN.sk. Presnejšie, zmena nastala už 27.2.2015.

Čo ste od nej očakávali?

Prvotným očakávaním bolo, či Denník N bude chcieť mať vôbec obsah, ktorého tvorbe sa venujeme v TECHBOXe. Po pozitívnych ohlasoch sme očakávali zvýšenie popularity TECHBOX.sk a teda i značky TECHBOX. Samozrejme, jedným z kľúčových očakávaní bolo aj možné zvýšenie návštevnosti vďaka množstvu čitateľov Denníka N, ktorí nemuseli dovtedy poznať TECHBOX.sk ako taký.

Čo konkrétne Vám spolupráca priniesla?

Spolupráca priniesla nové poznatky z prechodu webov do subdomén, prepad v Googli, zvýšenie pozitívnych, ale i negatívnych ohlasov zo strany našich stálych čitateľov, no aj množstvo nových čitateľov. S tým súvisí aj nárast návštevnosti, ktorý je ale ťažké vyčísliť. Kontinuálne rastieme už od vzniku portálu TECHBOX.sk, spolupráca s Denníkom N rast návštevnosti urýchlila. Zároveň sme zvýšili kvalitu obsahu na webe, aby sme sa priblížili kvalitatívnej úrovni Denníka N. Pre spoluprácu bolo kľúčové prinášať atraktívny a objektívny obsah.

Vyplynul nedávny redizajn Techbox.sk práve z tejto spolupráce? Ktorá agentúra ho robila? Z čoho ste pri zmene dizajnu vychádzali? Zmenili sa po redizajne parametre čítanosti, resp. hodnota bounce rate (miera odchodov)?

Redizajn web stránky TECHBOX.sk a prechod na responzívny dizajn sme plánovali už v roku 2014, pričom súčasný výsledok sa od pôvodných predstáv veľmi nelíši. Pôvodne mal byť web vynovený pár mesiacov po začatí spolupráce s Denníkom N, čo sa však nepodarilo a trvalo to omnoho dlhšie. S výsledkom sme však veľmi spokojní. Web Denníka N bol tiež inšpiráciou, najmä pre umiestnenie Rýchlych správ (obdoba Minúty po minúte) do stredného stĺpca a niekoľko ďalších drobností, aby sme neboli úplne rozdielnym webom práve pre čitateľov, ktorí sa k nám dostanú z titulky Denníka N. Nový web nám kompletne vytvárala spoločnosť Webikon, odborníci na WordPress. Vychádzali sme z mnohých zahraničných webov, ktoré sú na špici v našej oblasti. Z každého sme si zobrali určitú inšpiráciu a dali dokopy aj naše vlastné nápady, ktoré ešte nikto na Slovensku nerealizoval. Veľmi zaujímavými nápadmi prispeli aj chalani Webikonu, vytvorili sme tak jeden funkčný celok, ktorý veríme, že je nadčasový a na Slovensku unikátny. Nový web funguje od 21. septembra 2015, pričom sa menil aj hosting. Je teda ešte veľmi skoro na hlbšie analýzy, ale prvé čísla ukazujú, že to ide našťastie pozitívnym smerom. Mierne nám klesá bouncerate, pribúdajú nové relácie, zvyšuje sa počet unikátnych návštevníkov a čas na stránke.

Čo by ste dodali na záver?

Určite by sme radi poďakovali tímu z Denníka N, za spoluprácu a nové nápady, ako obsah vzájomne prepájať. Rád by som však upozornil aj na novinky TECHBOX.sk 2.0, ktoré nás odlišujú od konkurencie. Najmä vďaka Rýchlym správam sme sa stali jedným z najaktuálnejších technologických portálov na Slovensku. S novým webom prišli aj tzv. longread články bez reklamy, ktoré v našej oblasti pôsobenia nepoužíva nikto. Stačí sa pozrieť na naše články o histórii Apple, Google či niekoľko ďalších. Taktiež sme prepracovali recenzie, ktoré patria k nosným prvkom portálu – počas celého čítania je k dispozícii tabuľka parametrov testovaného produktu, pričom už v úvode recenzie sa čitateľ dozviete naše hodnotenie, plusy aj mínusy.

Ďakujem za rozhovor.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu