V utorok 3. novembra šéfredaktor nového konzervatívneho internetového denníka Postoj zverejnil, akú sumu potrebuje redakcia pre svoj chod. Správu som aktualizoval o vyjadrenie šéfredaktora portálu Františka Múčku, ktorý informoval o aktuálnej čítanosti Postoj.sk.

Po takmer nekonečných mesiacoch od avizovaného štartu sa v polovici septembra podaril redakcii portálu Postoy.sk rebranding na nový konzervatívny denník Postoj.sk.

Pribudli nové témy témy, ako sú politika a kultúra, naďalej však ostali i kresťanské témy. Na svoj reštart využili nástroj crowdfunding, teda tzv. davové financovanie.

Šéfredaktorom nového konzervatívneho online denníka Postoj sa stal František Múčka, ktorý pracoval vo viacerých médiách, napríklad v denníku SME, týždenníku Trend a v časopise .týždeň.

„Mesačné náklady Postoja sú v súčasnosti na úrovni približne 12-tisíc eur, ide najmä o platy pre šesť ľudí full-time a štyroch ľudí part-time, honoráre pre viac ako desiatku externých prispievateľov, nájomné, agentúrny servis a ďalšie náklady,“ uviedol v liste čitateľom František Múčka, šéfredaktor Postoj.sk

Pred spustením projektu sa redakcii podarilo vyzbierať sumu 76 tisíc eur, podľa údajov zverejnených na webovej stránke k projektu. Stalo sa tak od ohlásenia štartu vo februári až do do 17. septembra 2015, kedy začal nový internetový denník pod názvom Postoj.sk vychádzať.

„Dnešné mesačné príjmy od darcov sú približne na úrovni šesťtisíc eur, ktoré nám posiela približne päťsto darcov. Mesačný príjem z inzercie je okolo 1,5-tisíc eur za posledné dva mesiace. Zvyšok nákladov vykrývame z doteraz nahromadených darov, ktoré sme vyzbierali pred spustením projektu, “ dodal František Múčka, šéfredaktor Postoj.sk.

Tím nového onlinového denníka tvoria redaktori, ako napr. Imrich Gazda, Jozef Majchrák, Martin Hanus, Jaroslav Daniška, Pavol Rábara či Lukáš Obšitník, ktorí boli v minulosti dokonca nominovaní, alebo aj priamo získali novinárske ceny.

Postoj.sk obsahuje rubriky, ako sú Komentáre a názory, Spravodajstvo, Politika, Spoločnosť, Kultúra, Svet kresťanstva, či Blog. Ponúka profesionálny, prehľadný a plne responzívny dizajn, ktorý sa prispôsobuje zariadeniu na ktorom si ho čitateľ prezerá (mobil, tablet, či PC).

logo Dennik PostojLogo online denníka Postoj obsahuje vizuál bubliny používanej v komixoch. Má symbolizovať šírenie informácií, komunikáciu, alebo vyjadrenie postoja.

Projekt Postoj.sk nie je súčasťou meraní návštevnosti prieskumu IAMmonitor. Ale podľa informácií, ktoré mám dosahuje Postoj.sk dennú čítanosť v priemere 2 800 unikátnych návštev.

Oslovím aj redakciu, aby tieto dáta verifikovala. Správu aktualizujem.

Aktualizované: „…dnes je to denne 14 tisíc unikátov, cca 35 tisíc page views, “ povedal pre Masmediálne.info na margo čítanosti Postoj.sk František Múčka, šéfredaktor.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu