Počet čitateľov prichádzajúcich na spravodajské portály zo sociálnej siete Facebook sa aj naďalej znižuje. Dokazujú to aj údaje spravodajského portálu Slate, ktorý zverejnil výsledky svojich meraní.

Od januára 2017 sa v porovnaní s májom 2018 znížila návštevnosť portálu Slate.com cez sociálnu sieť Facebook o 87 %. Informácie zverejnil Slate vo svojom článku.

V januári 2017 mal Slate viac ako 28-miliónovú návštevnosť z Facebooku, no v máji 2018 mal portál už len menej ako 4-miliónovú návštevnosť.

Pokles návštevnosti je výrazný aj pri porovnaní údajov za prvých päť mesiacov roka 2018. Od januára 2018 do mája 2018 klesla návštevnosť portálu Slate zo sociálnej siete Facebook o viac ako 55 %.

V januári 2018 mal Slate viac ako 8-miliónovú návštevnosť prichádzajúcu z Facebooku, v máji 2018 bola návštevnosť menej ako 4-milióny.

Aj niekoľko ďalších on-line vydavateľov zaznamenáva stratu návštevnosti zo sociálnej siete Facebook. Patrí sem napríklad spoločnosť Vox Media, ktorá vo februári 2018 prepustila 50 zamestnancov.

Na tomto prepúšťaní sa podpísala aj strata návštevnosti zo sociálnej siete Facebook. Spoločnosť Vox Media v tom čase uviedla, že sociálna sieť Facebook je nespoľahlivá a preto Vox Media už nebude budovať svoju návštevnosť cez sociálnu sieť.

Niektorí vydavatelia, ktorí boli obzvlášť závislí na Facebooku, zápasia s obrovskými problémami. Napríklad LittleThings, ktorý sa venuje obsahu zameraného na ženský svet zaznamenal katastrofický 75% pokles návštevnosti svojho portálu zo sociálnej siete Facebook.

Na poklese dosahu portálu Slate v hlavnom spravodajskom paneli Facebooku sa podpísala najmä zmena politiky sociálnej siete. Facebook zakázal stránkam prijímať peniaze z obsahu, ktorý nevytvorili.

Portál Slate bol jedným z niekoľkých vydavateľov, ktorí platili jednej z takýchto spoločnosti, aby zdieľala ich články prostredníctvom siete populárnych Facebook stránok.

Zmeny, ktoré Facebook urobil vo svojom algoritme hlavného spravodajského panela majú výrazný vplyv na podiely návštevnosti spravodajských portálov zo sociálnej siete.

Facebook po problémoch, ktoré naznačujú, že cez ich platformu došlo k manipulácii volebných procesov vo viacerých krajinách a tiež v dôsledku škandálu s nečestnou manipuláciou osobných údajov používateľov cez tretie spoločnosti, mení svoj spôsob fungovania.

V hlavnom paneli sa budú prioritne zobrazovať príspevky od priateľov a rodiny a nie spravodajské články. Trestá sa aj nečestné správanie, ktoré umelo vyvoláva aktivitu používateľov s cieľom zvyšovania zisku z reklám.

Samozrejme, zmeny v algoritmoch Facebooku sú pre vydavateľov nepríjemné. No v konečnom dôsledku to môže viesť k tomu, že spravodajská ekonomika bude zdravšia.

„Dlhodobým efektom týchto zmien by mohla byť zdravšia spravodajská ekonomika, ktorá je menej závislá na rozmaroch jednej spoločnosti a viac sa zameriava na otvorený web,“ pre slate.com uviedla Margarita Noriega, bývalá výkonná redaktorka spoločnosti Newsweek Digital.

Zmeny, ktoré sociálna sieť Facebook zaviedla by mohli pomôcť zvrátiť niektoré negatívne trendy, ktoré sa na sociálnej sieti v ostatných rokoch udomácnili.

Zavádzajúce titulky, rôzne prívrženecké skupiny, filtračné bubliny a iné negatívne trendy sa zo sociálnej siete zrejme už čoskoro vytratia.

Strata referenčnej návštevnosti zo sociálnej siete Facebook už prinútila mnohých vydavateľov uprednostniť lojalitu svojich existujúcich čitateľov pred oslovovaním širšieho, ale nestáleho publika, ktoré je k dispozícii na sociálnych platformách.

Ilustračná foto: pixabay.com

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu