Portál Stratégie.sk vydavateľstva Mafra Slovakia vo svojom článku v stredu 1. februára nazvanom „Strategie.sk majú za sebou úspešný mesiac. Dosiahli historický rekord“ uverejnil nepravdivé informácie. Článok porovnával čítanosť webov v oblasti médií, marketingu a reklamy za obdobie január 2017.

Jeden z najčítanejších článkov v januári na webe Stratégie.sk bol pritom vymyslený článok pod názvom „Týždeň v médiách: „Prvý muž Penty Jaroslav Haščák kupuje .týždeň“, až neskôr bol viditeľne označený ako fikcia.

Článok opisoval kúpu magazínu .týždeň finančníkom Jaroslavom Haščákom, partnerom skupiny Penta. Čítaj viac. 

Článok bol celý vymyslený a s bulvárnou tématikou a Stratégiám priniesol viac ako dvadsať tisíc unikátnych čitateľov.

Redakcia sa vo svojom článku z 2. februára pod názvom „Strategie.sk majú za sebou úspešný mesiac. Dosiahli historický rekord“ chválila čítanosťou za január ale článok o kúpe týždenníka .týždeň skupinou Penta (fikciu) v rebríčku najčítanejších vôbec neuviedla. Spravila tak až po našom upozornení.

„Kolegyňa použila pri zostavení rebríčka metodiku GA, podľa ktorej článok skončil mimo top 10. Po opätovnom prepočítaní rebríčka inou GA metodikou v ňom Fikcia už figuruje, článok sme teda upravili a do budúcna budeme používať tú, podľa ktorej je zostavený upravený rebríček,“ povedal pre MediaWatch.Dog šéfredaktor webu Stratégie.sk Bohumil „Stejskal“ Schvarcz.

V skutočnosti ale metodiku GA (Google Analytics) pri zostavovaní rebríčka redakcia Strategie.sk vôbec nepoužila, vychádzala totiž z dát prieskumu AIMmonitor a tie následne skreslila. Prečo šéfredaktor Stratégií Denis Schvarcz nehovoril pravdu, už neozrejmil, ani po opakovanom dotazovaní.

Redakcia Stratégií zaradila článok „Týždeň v médiách: „Prvý muž Penty Jaroslav Haščák kupuje .týždeň““ do rebríčka najčítanejších až keď sme ju upozornili, že zverejnila nepresné dáta (!) a zaradila ho následne na celkové druhé miesto, medzi najčítanejšie v mesiaci január.

Napríklad tretím z najčítanejších článkov na webe Strategií bol opäť článok s bulvárnou tématikou pod názvom Posmech na pokračovanie. Internetová sláva Kapitána Danka vrcholí.

„Odbornému“ magazínu Stratégie, o médiách a marketingovej komunikácii robila totiž čítanosť články s vtipnou, či bulvárnou tématikou. Za odborný ho preto označovať, podľa nášho názoru, nemožno.

ad clanok citanost strategie.sk prtsc 2.2.2017 - omediach.com

Ďalším paradoxom je, že redakcia Stratégií uviedla nepravdivé a skreslené informácie o čítanosti konkurenčného webu novinárky Miroslavy Kernovej Omediach.com.

Uviedla nepresné údaje a ukrátila omediach.com v prehľade o 10 tisíc unikátnych čitateľov, keď redakcia Stratégie uviedla čítanosť webu Omediach.com v mesiaci január 54 579 RU, v skutočnosti mal ale čítanosť 64 576 RU. „Preklep sme opravili, ďakujeme za upozornenie,“ napísal nám Denis Schvarcz, šéfredaktor webu Stratégie.sk.

Nekalé praktiky redakcie Stratégie sa neudiali po prvý raz, v minulosti našej redakcii kradli témy z našich článkov a neuvádzali zdroj. Čítajte viac. 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu