Vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia dosiahlo, že internetový portál Včas nesmie používať svoju doménu www.vcas.sk, okrem toho nesmie používať v označovaní svojho internetového denníka slovo Včas ani Vcas. Internetový portál, za ktorým by mala stáť skupina britských investorov, ktorých na Slovensku zastupuje Advokátska kancelária Renáty Záhorákovej & partners v Bratislave, je údajne odhodlaný „bojovať“ proti Ringieru a Novému Času  a to nielen v súvislosti s použitím loga, farieb, písmen alebo podobných názvosloví, ale aj za slobodu slova a prejavu na Slovensku. Tak marketingovo prezentuje svoje aktivity, ako boj Dávida s Goliášom a vzbudil takýmto guerilla marketingom lacnú pozornosť médií a verejnosti. Domnievame sa, že ide o dobre premyslenú marketingovú kampaň a existujúci názov portálu, t.j. Slovenskýdenník.sk, bude už finálny.

Internetovému portálu Včas.sk, ktorý je na vydavateľskom trhu iba od polovice mája 2017 sa v rekordne krátkom čase podarilo zaujať verejnosť. Dopomohla k tomu aj kauza, ktorú rozpútal vydavateľ konkurenčného denníka Nový Čas.

Ako sa hovorí aj negatívna reklama je reklama, hoci v tomto prípade portál Včas.sk musí, ale po novom začať používať názov Slovenský denník a doménu Slovenskydennik.sk.

O spore, ktorý medzi sebou vedú vydavateľ denníka Nový Čas spoločnosť Ringier Axel Springer Slovakia a novovzniknutý portál Včas.sk Štefana Šperku sme už písali > „Vydavateľstvo Nového Času žaluje vydavateľa nového portálu s podobným názvom: Včas.sk“.

Okresný súd v Banskej Bystrici, a predtým aj Okresný súd v Bratislave, uznali argumenty vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia na ochranu svojej značky Nový Čas a zakázal ju portálu Vcas.sk používať, a nemôže ju ani predať, či inak s ňou nakladať, previezť na inú spoločnosť a podobne.

„Keďže po prvom predbežnom rozhodnutí súdu, prišlo k prevodu domény na iný právny subjekt, museli sme pristúpiť k ďalšiemu kroku. Sme spokojní, pretože po Okresnom súde Bratislava I potvrdil naše argumenty aj Okresný súd Banská Bystrica. Dva nezávislé súdy tak uznali žiadosť o ochranu našej značky, ktorú na slovenskom mediálnom trhu budujeme už 26 rokov,“ vysvetlil v stanovisku pre mediawatch.dog, Peter Porubský, Senior PR Manager vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia.

Portál Včas.sk, ktorý sa rozhodol do právoplatného vyriešenia súdu používať názov Slovenský denník, sa proti rozhodnutiu súdu odvolá, no zatiaľ musí rešpektovať všetky obmedzenia a zákazy, ktoré mu boli uložené.

„Tento krok spoločnosti Ringier Axel Springer Slovakia, a.s., vnímame ako bezprecedentný útok na slobodu slova,“ uviedol na novej doméne slovenskydennik.sk Štefan Šperka, šéfredaktor internetového portálu Včas.sk.

Okrem útoku na „slobodu slova“ považuje portál Vcas.sk konanie vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia aj ako snahu o likvidáciu konkurencie a snahu vytlačiť nový portál z trhu.

Ringier Axel Springer Slovakia má, ale na situáciu iný názor.

„Konkurenciu na mediálnom trhu vítame, pretože nám pomáha sa neustále zlepšovať. Sme však presvedčení, že by mala svojich čitateľov a návštevníkov osloviť vlastným obsahom a vlastnou značkou, nie zneužitím inej,“ vysvetlil v stanovisku pre mediawatch.dog, Peter Porubský, PR manažér vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia.

V článku na doméne Slovenskydennik.sk šéfredaktor Štefan Šperka píše aj o dôvodoch, pre ktoré Ringier podal na súde žalobu.

„Ringier tvrdí, že môže prichádzať k zámene jeho domény cas.sk a našej domény vcas.sk. Podľa slovníka slovenského jazyka sú však slová ČAS a VČAS významovo rozdielne. Ringieru sa nepáči, že naše logo je rovnako na červenom podklade ako to ich. Čo na tom, že je v úplne inom odtieni, čo na tom, že červené logo s bielym písmom je úplne bežnou praxou pri tomto druhu webov na celom svete. Stačí sa pozrieť napríklad na logá rakúskeho Neue Krone Zeitung, nemeckého Bildu, či anglického The Sun. Nie je to teda žiaden vynález denníka Nový Čas, alebo jeho vydavateľa,“ uviedol Štefan Šperka.

Pri nemeckom Bilde treba poznamenať, že tiež patrí do portfólia najväčšieho európskeho vydavateľa Ringier Axel Springer AG.

Či je podobnosť loga, výber farieb alebo vzor písmen naozaj len náhodou alebo úmyslom ťažko povedať. Všetky tieto aspekty môžu vychádzať aj z predchádzajúcich skúsenosti Štefana Šperku, ktorý v minulosti pôsobil ako vedúci oddelenia šoubizu v bulvárnom denníku Nový Čas a neskôr aj v bulvárnom denníku, ktorý v súčasnosti vlastní skupina Penta Plus Jeden Deň.

Odtiaľ Šperka odišiel a založil nový portál VIPstory.sk, neskôr INstory.sk a FAKT24.sk v spolupráci s českými podnikateľmi Karolom Vágnerom a Vítkom Koldinským zo spoločnosti Scandal Media Group. Vzápätí krátko pôsobil i ako redaktor v portáli ParlamentneListy.sk. > Čítaj viac.

Štefan Šperka tvrdí, že výber slova Včas pre názov nového portálu nebol úmysel. „Tento druh média má svoje typické charakteristiky. Nájdete ich rovnako v nemeckom Bilde, či v britskom The Sun. Červené logo v štvorci je tohto typickým príkladom. Pri hľadaní vhodného mena sme chceli niečo krátke a svižné s voľnou doménou. Názov Včas sa nám zapáčil, lebo ako tvrdíme, niekto má čas a niekto potrebuje informácie skutočne včas. Rovnako sme skúšali viacero farebných alternatív ale ani jedna sa do grafického konceptu nehodila. Odtieň červenej je navyše iný. Vychádzali sme prevažne zo zahraničných webov a podobnosť je samozrejmá, pretože takýmto štýlom je robený napríklad aj Bild, Blesk, Kronen Zeitung a množstvo iných webov nielen na Slovensku. Určite sme nič nekopírovali z webu Nového Času ani to nebolo našim zámerom,“ povedal Šperka pre mediawatch.dog ešte v máji 2017.

Internetový portál, za ktorým by mala stáť skupina britských investorov, ktorých na Slovensku zastupuje Advokátska kancelária Renáty Záhorákovej & partners v Bratislave, je údajne odhodlaný „bojovať“ proti Ringieru a to nielen v súvislosti s použitím loga, farieb, písmen alebo podobných názvosloví, ale aj za slobodu slova a prejavu na Slovensku. Tak marketingovo prezentuje svoje aktivity, ako boj Dávida s Goliášom a vzbudil takýmto guerilla marketingom lacnú pozornosť médií a verejnosti. Domnievame sa, že ide o dobre premyslenú marketingovú kampaň a existujúci názov portálu, t.j. Slovenskýdenník.sk, bude už finálny.

Vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia ale nehodlá poľaviť vo svojom úsilí ochrániť si svoju značku, za ktorej vybudovaním stojí mnoho rokov úsilia a veľa práce. „Nový Čas je najväčším a dlhodobo najčítanejším denníkom na Slovensku. Potvrdil to aj májový prieskum spoločnosti MEDIAN-SK. Za vybudovaním tejto značky stojí veľké úsilie všetkých našich zamestnancov. Preto sa budeme proti pokusom o jej zneužitie či poškodenie aj v budúcnosti brániť,“ informoval Peter Porubský z vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia v stanovisku zaslanom pre mediawatch.dog.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu