Pozrite si shortlisty súťaže FLEMA Media Awards. V hre o víťazstvo sú aj slovenské agentúry

FLEMA Media Awards, ktorá oceňuje inovátorský a kreatívny prístup pri plánování kampaní, vyhlásila tohtoročný shortlist. Zo 74 prihlásených kampaní do súťaže na shortlist postúpilo 32 kampaní v 12-ich kategoriách.

Prihlásené práce hodnotila odborná porota, zložená zo 75 odborníkov v oblasti mediálneho plánovania a marketingovej komunikácie z radov zadávateľov, médií a reklamných aj mediálnych agentúr. Víťaza vyberie 25 členná odborná porota na svojom zasadnutí, 15. novembra prebehne v Prahe slávnostné vyhlásenie výsledkov tohto ročníka súťaže.

Súťaží sa v 14 kategóriách, piatich kategóriách podľa media typu (najlepšie využitie TV, tlače, OOH, rádia a digitálnych médií), v dvoch prierezových (Najlepšia veľká kampaň a Najlepšia malá kampaň), v šiestich kategóriách Media & Insight, a jednej špeciálnej kategórii – Najodvážnejší počin. Tá ocení agentúry a zadávateľov, ktorí mali odvahu vystúpiť zo svojej komfortnej zóny a odhodlali sa vo svojej marketingovej komunikácii k riskantným riešeniam.

Zároveň aj tento rok FLEMA vyhlási ocenenie Inovatívna agentúra, Inovatívny zadávateľ a Grand Prix za absolútne najlepšie hodnotenú kampaň.

„Sme príjemne prekvapení kvalitou tohtoročných prihlášok. Porota v druhom kole bude veľmi zaujímavá, a ťažko odhadovať, ktoré z prác na shortliste si odnesú víťazstvo. Zároveň je príjemné sledovať, že práce na shortliste pochádzajú zo širokého spektra prihlasovateľov, ako mediálnych agentúr, digitálnych či komunikačných agentúr, zadávateľov i médií. Svedčí to o tom, že snaha o inovatívne prístupy a myslenie je vlastná všetkým subjektom na trhu,“ interpretuje shortlist Hynek Cimoradský, managing partner usporiadateľskej spoločnosti FLEMEDIA.

Najviac kampaní na shortliste majú agentúry TRIAD Advertising (6) a Wavemaker SK (4), zo zadávateľov sa najviac darilo Plzeňskému Prazdroju (4) a Slovak Telecomu (3).

Súťaž každoročne dopĺňa aj medzinárodná konferencia FLEMA Media Conference, ktorá prináša trendy v oblasti komunikácie, mediálneho plánovania a inovatívneho využitia médií. Tento rok sa koná vo štvrtok 4. októbra 2018 a zameria sa na efektívne plánovanie kampaní v súčasnom dynamicky sa meniacom mediálnom prostredí.

Pozrite si niektoré zo slovenských shortlistov:

Škoda – Golonka sa nechce „trepať“ do Košíc / ŠKODA Auto Slovensko / SOCIALISTS / kategória Najlepšie využitie real-time marketingu

“Slovenská hokejová reprezentácia bude hrať na MS v hokeji 2019 v Košiciach. Toto rozhodnutie komentoval Jožko Golonka, legenda slovenského hokeja, vo svojom vyhlásení, že nevie, kto by mu tú cestu zaplatil. Ihneď sme reagovali ponukou auta s plnou nádržou od spoločnosti Škoda. Tohto počinu sa chytili médiá a správa sa v reálnom čase rozoberala na internete, ale aj v rozhovoroch v rádiu. Hoci FB post bol boostovaný len za 10 EUR, získali sme free mediálny výtlak v hodnote viac ako 8.700 EUR,” uviedla agentúra SOCIALISTS v prihláške na FLEMA Media Awards.

 

#KAROQINAQ / ŠKODA Auto Slovensko / PHD / kategória Najodvážnejší počin

„Na svete je 1700 modelov áut všetky ponúkajú to isté. Štyri okrúhle kolesá, jeden volant a všetko, čo dnes normálne od auta čakáte. Áno, áno… presne ako nová Škoda Karoq.
Preto sme sa rozhodli predstaviť ju úplne inaq! Testovaním iných…normálne neexistujúcich benefitov!,“ uviedla agentúra PHD v prihláške na FLEMA Media Awards.

 

Slovak Telekom – Sprav to. Jednoducho. Digitálne – Tomáš Brngál / Slovak Telekom / WAVEMAKER SK / kategória Najlepšia veľká kampaň

„Myslíte si, že je možné zostaviť kľúčovú kampaň roka jedného z najväčších zadávateľov reklamy na Slovensku bez televízie? Slovak Telekom to úspešne dokázal. V tomto prípade zavážila cieľová skupina a téma kampane, a tak bol zvolený odvážny mediamix s dôrazom na inovácie. Telekom v kampani demonštroval, že technológie vieme využiť užitočne. Ukážkovým príbehom pre kampaň sa stal inšpiratívny úspech Tomáša Brngála, autora revolučnej aplikácie Virtual Medicine. Táto inovatívnym spôsobom uľahčuje vzdelávanie budúcich lekárov v oblasti anatómie ľudského tela a už teraz sa používa vo viac ako 150 krajinách. Cieľom kampane bolo motivovať mladých ľudí, aby realizovali svoje sny teraz a mohli tak v budúcnosti zjednodušovať život iným. Tak, ako nám to umožňujú technológie. K tomu poslúžili aj spolupráce s médiami a ďalšími známymi influencermi, ktorí sa stali šíriteľmi Tomášovho triumfu. To, že kampaň priniesla úspech, je vidieť nielen z veľkého počtu interakcií, ale aj z vylepšenia atribútov značky: 12-percentný nárast tých, ktorí tvrdia, že Telekom svojimi technológiami mení svet k lepšiemu a 29-percentný rast vo vnímaní Telekomu ako spoločnosti podporujúcej zaujímavé nápady,“ uviedla agentúra WAVEMAKER v prihláške na FLEMA Media Awards.

 

Zabudnutý deň slobody / O2 / Triad / kategória Najodvážnejší počin

„So značkou O2 sme dokázali nájsť skvelú strategickú príležitosť ako posilniť základné hodnoty značky (férovosť a sloboda) a využili ju veľmi odvážnym spôsobom. Využitím pestrého mixu tradičných médií, PR, social a vlastných médií, dostupných iba telekomunikačnému operátorovi sme boli schopní zasiahnuť vyše 6 miliónov ľudí (82% earned media) a doručiť naše posolstvo veľmi unikátnym spôsobom pripraveným vždy pre konkrétne médium. Zároveň sa nám podarilo zdvihnúť vnímanie najdôležitejšieho brand atribútu na slovenskom trhu operátorov (Fairness) o 13%. To všetko počas jedného dňa kedy kampaň bežala. Kampaň bola ocenená na medzinárodných aj lokálnych súťažiach kreativity, PR aj efektivity (zatiaľ 2x shortlist na EUROEFFIE),“ uviedla agentúra Triad v prihláške na FLEMA Media Awards.

Všetky tohtoročné shortlisty si môžete pozrieť na stránke usporiadateľa súťaže > pozri

(ts, red)