Celkom trinásť Českých a Slovenských kampaní malo šancu na výhru v 10. ročníku súťaže Flema Media Awards 2015. Súťaž oceňuje najlepšie mediálne kampane a kreatívne využitie médií v Čechách a na Slovensku. 94 porotcov súťaže rozhodlo 22. októbra a z 8 prác zo shortlistu vyberali tie najlepšie.

„Za desať rokov sme v súťaži videli veľa skvelých kampaní z Česka i zo Slovenska. Jestvujú agentúry, ktoré dlhodobo preukazujú svoju schopnosť prinášať skvelé mediálne riešenia a to si zaslúži oceniť, “ René Jež, riaditeľ agentúry FLEMEDIA, ktorá súťaž organizuje.

„Tohtoročný ročník môžeme označiť za veľmi úspešný pre české agentúry. Takúto situáciu sme už dlho nezažili, “ dodal Jež.

V piatich kategóriách zvíťazili české kampane a iba v jedinej slovenská Starmedia Co., s kampaňou pre RWE Gas pod názvom Hrejivé Vianoce v kategórii Najlepšia malá kampaň.

Spolu Česi a Slováci z agentúry Carat Czech Republic & Slovakia uspeli v kategórii Najlepšie využitie rádia kampaňou pre BeBe Dobré ráno, pod názvom Ranné víťazstvo.

V jubilejnom desiatom ročníku sa udeľovalo i ocenenie Agentúra desaťročia, za Slovensko zvíťazila agentúra Starmedia Co., za ňou skončili agentúry MEC Slovakia a digita.sk.

V českej časti súťaže sa agentúrou desaťročia stala Starcom MediaVest Group, za ňou skončila na 2. mieste agentúra MediaCom Praha a na treťom agentúra MEC Czech.

Inovatívnou agentúrou sa stala agentúra Kaspen/Jung von Matt nasledovaná agentúrami OMD Czech a PHD. Ocenenie Inovatívny zadávateľ získala spoločnosť Vodafone Czech Republic. Za ňou skončili Mondeléz a Volkswagen.

Grand Prix, ktorá sa udeľuje víťazovi jednej z kategórií, ktorý v prvom kole hodnotenia získal od porotcov najviac bodov, získala agentúra OMD Czech s kampaňou Vodafone Czech Republic – Stroskotanci na D1.

Pozrite si víťazov všetkých kategórií:

Najlepšie využitie TV

Jägermeister – Nehejtuj, fandi ako meister / Kaspen/Jung von Mat (CZ)

Kampaň slovami agentúry:
Prvý krát po viac ako desiatich rokoch hostila Česká republika Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji; športovú udalosť roka a zároveň kľúčovú predajnú sezónu pre Jägermeister.

Česi sú bez diskusie veľkí športovci, ale mnoho z nich sa ešte radšej pasuje do úlohy vševedúcich trénerov. Niektorí majú navyše „talent“ šíriť svoje názory vo všemožných diskusiách či už v krčme alebo online. České MS v hokeji bol pre týchto gaučových trénerov zlatý grál.

Jägermeister - Nehejtuj, fandi ako meister Kaspen Jung von Mat (cz)
Zdroj: Flemedia

Počas marca a mája 2015 bol hokej najdiskutovanejšou témou a hlavne pod súvisiacimi online článkami sa objavovalo mnoho kritických komentárov. Od tých naozaj hlúpych až po pár úsmevné výnimky. Reprezentačnému tímu tieto komentáre podkopávali pocit silnej podpory vo chvíli, keď najviac potreboval, aby za ním jeho fanúšikovia stáli.

Jägermeister sa preto rozhodol tieto diskusie monitorovať a každý deň vybral jeden negatívny komentár, na ktorý zareagoval sponzorským odkazom. Ten sa odvysielal počas zápasov v nasledujúcom dni a takmer v reálnom čase tak posielal všetkým gaučovým trénerom jasný odkaz pomocou sloganu „Nehejtuj, fandi ako meister. Jägermeister „. Každý sponzorský odkaz bol úplne unikátny a reagoval na najdiskutovanejšiu hokejovú tému.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Najlepšie využitie kino reklamy

kampaň nebola nominovaná

Najlepšie využitie digitálnych médií

AXE – Etiketa 20. storočia / PHD (CZ)

AXE - Etiketa 20. storočia PHD (cz)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Axe Etiketa 21. Storočia je séria 6-tich krátkych videí umiestnených na Youtube kanáli, ktorej cieľom bolo aktivovať cieľovú skupinu vo veku 16-35 rokov. Vtipnými spoty Axe prináša pravidlá správania sa v 21. storočí.

Nové technológie, sociálne siete a úplne nové situácie stavajú mladých ľudí pred nové výzvy a nečakané situácie – a práve sem Etiketa mieri a podáva im pomocnú ruku v podobe pravidiel slušného správania. Značka Axe sa chcela viac priblížiť svoje cieľovej skupine a nadviazať s ňou dialóg skrz ich idol – Majka Spirita.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Najlepšie využitie OOH

Volkswagen – Hovoriace Golf Sportsvan / Kaspen/Jung von Matt (CZ)

Volkswagen - Hovoriace Golf Sportsvan Kaspen Jung von Matt (cz)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Nový Golf Sportsvan má jedinečné otváranie dverí, ktoré zabraňuje poškrabaniu okolitých áut. Pre vodičov, ktorí sú večne zaneprázdnení tým, aby dostali deti a nákupné tašky do svojich vozidiel, je táto funkcia neoceniteľná. Nie je však úplne jednoduché túto funkciu predstaviť cieľovej skupine. Podobným oznámeniam totiž často nevenuje pozornosť.

Aby upútali pozornosť, vytvorili sme na parkovisku pri obchodnom centre atrakciu, v ktorej sa auto samotné stalo médiom. Keď vám niekto „ťukne“ auto, väčšinou nemôžete zakročiť, pretože sa na mieste pravdepodobne nenachádzate.

Preto sme vybavili nový Golf Sportsvan vysielačkou a reproduktorom, aby to urobil za vás. Vozidlo tak oslovovalo a „varovalo“ ľudí parkujúcich vedľa neho, aby boli opatrní pri otvárania dverí. K ľuďom sa tak dostala správa a mali tiež možnosť vyskúšať si funkcie nového modelu.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Najlepšie využitie rádia

BeBe Dobré ráno – Ranné víťazstvo / Carat Czech Republic & Slovakia (CZ + SK)

BeBe Dobré ráno - Ranné víťazstvo Carat Czech Republic & Slovakia (cz + sk)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Bebe Dobré ráno (BBDR) dlhodobo oslavuje rána. BBDR je energia. Jednoduché, rýchle raňajky. BBDR je ranné víťazstvo.

Cieľom kampane bolo podporiť emocionálne vnímanie značky BeBe Dobré ráno tým, že v nadživotnej veľkosti oslávi ranné víťazstvo svojich spotrebiteľov zábavnou a interaktívnou formou.

Energiu ranných víťazstiev sme chceli spojiť s energiou najpočúvanejších ranných rádiových shows známych dvojíc – Leoša Mareša a Patrika Hezuckého z Európy 2 v Čechách a Ďura Saba a Djura Hrnčírika v Rádiu Expres na Slovensku.

Zvolili sme formu jednoduchej súťaže o výhru personalizovaného songu. Stačilo na web rádií napísať čo najoriginálnejšie ranné víťazstvo. Moderátori každý deň to najlepšie zhudobnili a v živom vstupe v rannej show sami zaspievali!

Vyvrcholením kampane v ČR bol video-song ranných víťazstvo moderátorov Europy 2, ktorý vygeneroval vyše 200 tisíc zhliadnutí.

Vytvorili sme 18 personalizovaných songov ranných víťazstiev a pobavili cez 33% našej cieľovej skupiny a nespočetné množstvo ďalších poslucháčov. Na Facebooku a webových stránkach rádií sme zasiahli ďalších 165 tisíc ľudí zadarmo.

Predaje Bebe Dobré ráno medziročne vzrástli o 7% a rast trhového podielu sa zvýšil o 9%.

Najmä sa nám podarilo spojiť BBDR s pozitívnym vnímaním rána!

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Najlepšie využitie tlače
kampaň nebola nominovaná

Najlepšia kampaň a Grand Prix

Vodafone Czech Republic – Stroskotanci na D1 / OMD Czech (CZ)

Vodafone Czech Republic - Stroskotanci na D1 OMD Czech (cz)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Vodafone ako prvý telco operátor pokryl diaľnicu D1 Turbo internetom. Aby sme upútali pozornosť, že D1 je pokrytá, zorganizovali sme súťaž Stroskotanci na D1. Prostredníctvom TV Prima a Facebook stránkach sme vybrali 2 tímy – Praha a Brno.

Tímy mali so sebou len tablet a PC s Turbo internetom a veci do 5 kg na osobu. Tímy mali za úlohu prežiť 14 dní na D1, získavať čo najviac fanúšikov a hlasov za plnenie úloh.

Po dobu trvania bola súťaž vysielaná v diváckych správach TV Prima, kedy diváci prostredníctvom správ posielali úlohy stroskotancom. Na webe www.trosecnicinaD1.cz diváci mohli sledovať priamy prenos z oboch táborov a hlasovať o najlepšie splnenú úlohu dňa.

Víťazný tím s najväčším počtom bodov za splnené súťaže a za počty fanúšikov získal finančnú odmenu 300 000 Kč. Vodafone ako prvý komerčná značka odkomunikovala tento formát prostredníctvom diváckych správ a aktívne zapojila divákov.

Kampaň bola podporená OOH médiami vrátane kamiónov, konkávnych vozov na D1, a propagovaná na Facebook stránkach Vodafonu a TV Primy. Každý tretí cestujúci na D1 o súťaži vedel a Turbo internet spojil s Vodafonom. Za 2 týždne súťaže tímy získali 13 885 hlasov od verejnosti a mediálna návratnosť investície dosiahla 800%.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Najlepšia malá kampaň

RWE Gas – hrejivé Vianoce / Starmedia Co. (SK)

RWE Gas - hrejivý Vánoce Starmedia Co. (sk)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Bratislavské Vianočné trhy sú takou samozrejmosťou ako Vianoce samotné. Keď sa v decembri s priateľmi rieši miesto stretnutí, voľba je jasná. No pre nás zimomravých už po necelej hodinke začne romantickú atmosféru trhov dosť intenzívne a celkom úspešne vytláčať pocit omrznutých končatín a nosov.

Nuž a nasleduje nervózne naliehanie na presun do najbližších podnikov. Prečo si však nevychutnávať tieto výnimočné chvíle až dokonca? A tak sme si povedali, že na trhy treba priniesť teplo! Spolu s našim klientom RWE Gas Slovensko, ktorý je dobre známy na východnom Slovensku, no chcel sa presadiť aj v hlavnom meste, sme pripravili prvé vyhrievané Vianočné trhy.

Komunikačne sme ich podporili citylightmi s vtipnými odkazmi. Tie pozývali Bratislavčanov vychutnať si atmosféru na trhoch. A to nebolo všetko! Ako prví sme vyhriali aj MHD zastávku. O možnosti vychutnať si tento nový outdoorový zážitok sa ľudia dozvedeli vďaka kampani v outdoore, online, rádiu a PR. Táto malá predvianočná kampaň pomohla k 10% nárastu znalosti produktu na tak saturovanom trhu, ako je ten s plynom.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Inovatívny zadávateľ
1. miesto – Vodafone Czech Republic
2. miesto – Mondelēz International
3. miesto – Volkswagen

Inovatívny agentúra
1. miesto – Kaspen / Jung von Matt
2. miesto – OMD Czech
3. miesto – PHD ČR

Flem Media Awards – agentúra desaťročia

Slovenská agentúra desaťročia
1. miesto – Starmedia
2. miesto – MEC Slovakia
3. miesto – digita.sk

Česká agentúra desaťročia
1. miesto – Starcom MediaVest Group
2. miesto – MediaCom Praha
3. miesto – MEC Czech

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu