Asociácia PR agentúr Slovenskej republiky (APRSR) zverejnilia rebríček obratov PR agentúr, ktoré sú jej členmi. Vedúce poradie za rok 2014 obsadili agentúry Seesame, AMI a Porter Novelli.

PR agentúry zverejnili svoj obrat. Pozrite si ich poradie-zdroj-pixabay.com
zdroj: pixabay.com (ilustračná grafika)

APRS zverejnila rebríček minuloročných obratov PR agentúr, ktoré sú jej členmi. Zoradený je podľa čistých prijatých honorárov za PR služby. Údaje nahlasujú dobrovoľne agentúry svojej asociácii. Na prvom mieste sa umiestnila spoločnosť Seesame Communication Experts, na druhom agentúra AMI Communications a tretie miesto obsadila agentúra Neopublic Porter Novelli.

„Faktorov vplývajúcich na PR trh je viacero, ale tie základné by v roku 2015 mohli byť hypertargeting komunikačných aktivít, koncentrácia mediálneho trhu a integrácia komunikačných platforiem, teda spájanie PR, sociálnych médií, digitálu a ďalších komunikačných častí marketingu. Agentúry zlúčené v našej asociácii sa však snažia priniesť aj ďalšiu pridanú hodnotu, a tou je pravosť, angažovanosť, dôveryhodnosť, transparentnosť a hlavne etika v oblasti celého PR mixu, ktorý poskytujú,“ vyjadrila sa nová prezidentka APRSR Katarína Droppová, ktorá je zároveň aj riaditeľkou PR agentúry Media & Communication Consulting.

[message_box title=“Odporúčame: “ color=“red“]>> Katarína Droppová sa stala novou prezidentkou Asociácie PR agentúr na Slovensku[/message_box]

„Pre globálny trh public relations jedna zásadná vec ostáva spoločná – v každom regióne sveta PR rastie. Naše odvetvie je každým rokom silnejšie a silnejšie. Všetky výzvy, s ktorými sa stretávame, sú výzvami rastúceho odvetia biznisu. Čo je motorom tohto rastu? Tým najväčším je zároveň budúcnosť celého nášho priemyslu – digitál. Práve digitál menovalo až 75% respondentov v našom aktuálnom reporte ako oblasť, v ktorej uplynulý rok zažili najväčší rast, nasledovanú korporátnou reputáciou a marketingovou komunikáciou. Z hľadiska priemyselných odvetví boli najväčšími ťahúňmi rastu PR agentúr spotrebný tovar, technológie a zdravotníctvo. V niektorých krajinách svoj boom zažili aj public affairs a government relations,“ uviedol Francis Ingham, prezident medzinárodnej asociácie združujúcej národné asociácie PR agentúr  – International Commitee of Public Relations Consultancy Associations/ICCO, ktorej je APRSR členom.

Pozrite si kompletný rebríček PR agentúr združených v APRSR v roku 2014:

PR agentúry zverejnili svoj obrat. Pozrite si ich poradie-graf 2014
zdroj: APRSR

Aké sú pravidlá pre vykazovanie čistých prijatých honorárov?
Do výkazu čistých prijatých honorárov sú uvádzané všetky aktivity a činnosti, ktorými PR agentúra preukazuje svoju kompetenciu, expertízu a hlavne pridanú hodnotu pre klienta. Cieľom je započítavať do tohto modelu aj činnosti, ktoré síce nerealizuje agentúra priamo ( = realizuje ho vo vzťahu dodávateľ-odberateľ), ale všetky tieto činnosti resp. aktivity reprezentujú oblasť alebo expertízu, ktorú agentúra klientovi poskytuje.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu