Mobilné a digitálne technológie prenikajú do spoločnosti, biznisu aj súkromného života, výrazne však menia aj ten pracovný. Výskum Ericsson Networked Society Lab ukazuje, že zamestnanci a zamestnávatelia sa sústreďujú viac na vytváranie hodnôt a na výsledok, ako na to, akým spôsobom, kde a kedy bola práca vykonaná. Vnímanie práce ako poslanie priťahuje talentovaných ľudí stále viac. 

Pracovný život sa mení stále viac. Mobilné a digitálne technológie prenikajú do spoločnosti, do súkromného života, biznisu a menia spôsob našej práce, jej organizáciu, spoluprácu a zdieľanie. Tento vývoj prináša zo sebou výrazné inovácie. V štúdii „Pracovný život ďalšej generácie“, Ericsson skúmal tieto zmeny a zameral sa na dôležité trendy. Výskumu sa zúčastnili medzinárodní experti a inovátori z viacerých oblastí, napríklad ľudských zdrojov, TOP manažmentov, špecialistov na procesy a podobne.

Nové spôsoby a možnosti komunikácie ovplyvňujú pracovný život na všetkých úrovniach. Tým, že sa ľudia stávajú viac „mobilní“, očakávajú aj väčšiu flexibilitu svojej práce a kladú väčší dôraz na svoje pracovné prostredie.

Zmeny v pracovnom živote prináša najmä zasieťovaná spoločnosť. Tým, že budeme môcť pracovať odkiaľkoľvek a kedykoľvek, sa budú stále viac stierať hranice medzi pracovným a súkromným životom. Väčší dôraz budeme klásť na osobný networking. Technológie nám prinesú flexibilný pracovný čas a miesto odkiaľ pracujeme, spolupráca sa presunie ešte viac do virtuálneho prostredia. Nový systém práce vyprodukuje viac freelancerov a projektovú prácu.

Mikael Eriksson Björling, expert na spotrebiteľské správanie výskumného centra Ericsson ConsumerLab hovorí: „Každá historická epocha má svoj hlavný zdroj vytvárania hodnôt. Počas historického obdobia „lovu a zberu“ to zahŕňalo hľadanie jedla, založenie ohňa a výroby oblečenia. Dnes organizáciu našej práce menia nové vzory správania sa a technológie. V Ericssone veríme, že tým hlavným motorom tejto transformácie budú práve info-komunikačné technológie. Je pre nás dôležité vidieť tieto príležitosti a byť súčasťou tejto transformácie.“

8 trendov, ktoré štúdia identifikovala:

Vnímanie práce ako poslania – Okrem odmeny za prácu a osobné benefity, či pozícia uvedená na vizitke, bude stále dôležitejší prínos našej práce pre spoločnosť.

Od úloh k misiám – Veľkou zmenou v pracovnom živote je aj posun k vytváraniu hodnôt a orientácia na výsledky. Zamestnávateľov a zamestnancov to zaujíma viac ako to kedy, kde a ako bola práca odvedená.

Kultúrna príťažlivosť – Ľudia stále viac začínajú hľadať zamestnávateľov, ktoré vytvárajú určité konkrétne hodnoty, komunitu a kultúru, s ktorou sa identifikujú.

Obojstranná flexibilita – Zamestnanci dnes očakávajú flexibilitu pracovného času, ale aj miesta práce. Keďže dnes je možné plnohodnotne a bezpečne sa pripojiť z „officu“ rovnako ako z domu alebo trebárs z pláže, firmy to stále viac umožňujú, dokonca vítajú. Pomáha im to šetriť náklady napríklad na energie, či prenájom priestorov.

Uvedomovanie si zodpovednosti – Ľudia proaktívne berú na svoje plecia väčšiu osobnú zodpovednosť za riešenie problémov a dosahovanie cieľov. Zamestnávatelia ich na druhej strane k tomu motivujú. Je to prospešné pre obidve strany.

Sila nekonvenčnosti – Organizácie stále viac experimentujú so skladbou zamestnancov. Tí často pochádzajú z rôznych prostredí, s rôznym vzdelaním, skúsenosťami či pohľadom na konkrétne veci. Takto chcú vytvoriť priestor pre vznik nových inovatívnych nápadov v mysliach, ktoré majú svieži a neopozeraný pohľad na vec.

The Exchange Place – Zamestnanci už nebudú nevyhnutne musieť sedieť spoločne na jednom mieste, aby mohli byť pod kontrolou zamestnávateľa. Tí sa začínajú skôr zameriavať na to, či je ich spolupráca zmysluplná a prospešná. Pracovné prostredie by malo byť primárne dizajnované pre ľudí, podľa ich predstáv, čo pozitívne ovplyvní ich pracovné výkony.

Konzumerizácia – Ľudia chcú mať svoje pracovné prostredie prispôsobené ich individuálnym potrebám a návykom. Stále viac očakávajú, že preferencie a skúsenosti zo svojho súkromného života budú aplikované aj v ich práci.

Celú štúdiu si môžete stiahnuť > TU

Ericsson je popredným medzinárodným dodávateľom telekomunikačných technológií a služieb. Prostredníctvom riešení fungujúcich v reálnom čase vytvára prepojenú spoločnosť, ktorá umožňuje študovať, pracovať a slobodnejšie žiť v trvalo udržateľných spoločnostiach po celom svete.

Ponuku Ericssonu tvoria služby, software a infraštruktúra informačných a komunikačných technológií určených telekomunikačným operátorom a iným odvetviam. V súčasnosti sa v sieťach od Ericssonu uskutočňuje viac než 40% celosvetovej mobilnej komunikácie, spoločnosť zabezpečuje servis sietí s viac než 2 miliardami používateľov.

Ericsson pôsobí v 180 krajinách a zamestná viac než 100 000 pracovníkov. Spoločnosť bola založená v roku 1876 a sídli v Štokholme vo Švédsku. V roku 2011 tržby Ericssonu dosiahli 226,9 miliárd švédskych korún (35 miliárd USD). Ericsson je zapísaný na štokholmskej burze NASDAQ OMX a newyorskej burze NASDAQ.

Zdroj: PRAM Consulting 

REKLAMAadv.: