Reklama je komunikačný prostriedok, ktorého cieľom je pozitívne ovplyvniť správanie zákazníka vzhľadom k propagovanej veci. Zjednodušene povedané je to forma, ktorou chce niekto zvýšiť svoj zisk alebo kredit. Lenže reklama môže byť aj niečo oveľa viac, hoci niektorí ľudia sa s týmto zmýšľaním asi len ťažko stotožnia.

Portál Adweek.com nedávno zostavil rebríček kreatívnych riaditeľov, ktorých reklamy môžu byť považované za niečo viac ako len marketingové stratégie.

Ich práca presahuje bežné hranice reklamy a je prienikom v pop kultúre. Popredné miesta v tomto rebríčku patria napríklad aj Dave Arnoldovi, Lucianne Cani, Ricky Viorovi, Victorii Azarian a Jeffovi Curry.

Dave Arnold, výkonný kreatívny riaditeľ globálnej reklamnej agentúry Pereira & O’Dell New York

Arnold Dave má na svojom konte viacero projektov, ktoré sú viac ako len reklamou. Medzi ne patrí aj séria desiatich krátkych filmov o vedeckom nadšení s názvom „10 days of Genius“ pre National Geographic, ktorú pomáhal vytvoriť.

V sérii krátkych filmov sa snaží National Geographic propagovať život Alberta Einsteina, jeho múdrosť, nápady.

Arnold, ktorý pracuje aj pre značky ako Realtor.com, Memorial Sloane Kettering a Timberland pre adweek com prezradil, že jeho tvorivá filozofia je jednoduchá: „Človek musí povzbudzovať trenie, pretože pomáha odhaľovať tie najlepšie nápady,“ povedal Arnold.

Zdá sa, že Arnold si Einsteina vzal veľmi k srdcu.

Luciana Cani, výkonná riaditeľka reklamnej agentúry Lapiz v Chicagu

Rodená Brazílčanka, ktorá pracovala napríklad aj pre agentúru Leo Burnett v Lisabone, v tomto roku získala ocenenia za reklamnú kampaň na podporu turizmu v Mexiku s názvom „Tequila cloud“.

Pomocou „ultrazvukových zvlhčovačov“ agentúra premenila tequilu na viditeľnú hmlu, čím na výstave v Berlíne vytvorila reálny oblak, z ktorého pršala tequila.

Luciana Cani nazýva takéto projekty „experimentálnymi pokusmi“.

Jej recept na skvelé myšlienky a dobre vykonanú prácu, ktorý prezradila pre adweek.com, znie: „Šťastní ľudia sú viac prepojení a lepšie pracujú v tímoch. Reklama je, ale veľkým konkurenčným prostredím a je ťažké docieliť takéto správanie. Podporovanie spolupráce a rozširovanie príležitostí v kreativite vytvára miesto, v ktorom ja ako kreativec, chcem pracovať,“ povedala Cani.

Luciana má ešte jeden spôsob, ktorým sa snaží potešiť svojich kolegov. Vždy v pondelok ráno dáva kyticu kvetov niektorému z členov svojho tímu, aby tak ocenila jeho prácu.

Ricky Vior, výkonný kreatívny riaditeľ globálnej agentúry The Community

Ricky Vior bol jedným z prvých kreatívcov v agentúre The Community, ktorý v roku 2002 pôsobil ako umelecký riaditeľ. Teraz pomáha riadiť tvorivú víziu pre klientov ako Converse, Corona a Verizon. Je to skvelý umelec, ktorý pravidelne predvádza svoju tvorbu v Miami a Buenos Aires.

Vynikajúcu prácu a svoje umelecké nadanie ukázal v reklamnej kampani „LoQueSoy (Kto som)“ pre Converse, kde zvýraznil umelcov, ktorí vedú dvojité životy, pracujú na nudných pracovných pozíciách, aby boli bližšie k svojim snom.

„Pochopenie toho, prečo sú ľudia ochotní robiť niečo, je v istom zmysle pochopenie samého seba. Bol som inšpirovaný príbehmi, ktoré boli zdieľané na internete a prenieslo ma to späť do prvých dní v mojej kariére, keď som veril, že čokoľvek sa dá urobiť,“ povedal pre adweek.com, Ricky Vior.

Tento talentovaný umelec verí, že tvorivosť je podporovaná prostredníctvom nových skúseností, a preto sa vždy snaží udržať svoje myšlienky, ale aj myšlienky medzi členmi svojho tímu čerstvé a svieže.

Victoria Azarian a Jeff Curry, výkonní kreatívny riaditelia agentúry Ogilvy New York

Títo dvaja kreatívny riaditelia sú majitelia platformy umelej inteligencie „Watson“ pre IBM, pričom Curry sa sústreďuje na budovanie značky a Azarian vedie kľúčové iniciatívy, ktoré rozvíjajú umelú inteligenciu kreatívným spôsobom.

Watson je počítačová platforma, ktorá vyzerá ako postava, hovorí a reaguje na ľudí.

Azarian je zatiaľ veľmi pyšná na dva projekty s umelou inteligenciou „Watson“. Prvý projekt „Cognitive dress“ bol vytvorený v spolupráci s módnou značkou Marchesa. Sú to prvé šaty, ktoré reagujú na to ako ich ľudia vidia, tieto reakcie vyjadrujú prostredníctvom tweetov.

V druhom projekte s názvom „Gaudí“ v rámci Mobile World Congress, Azarian a jej tím našli všetky možné dostupné materiály (obrázky, články, dokonca texty piesní) o barcelonskom architektovi Antoni Gaudí, vložili ich do Watsona a následne prostredníctvom neho vytvorili kinetickú sochu.

Jeff Curry pre adweek.com povedal o sebe, že je veľký humanista a vždy sa snaží zvážiť osobu, pre ktorú pracuje.

Azarian zasa verí na kreatívnu energiu. „Pokúšam sa na každý projekt pozerať s pocitom hravosti a smiechu. Pretože ak to nie je zábava, tak na čo sa s tým trápiť? Nemôžem pracovať so smutnými vecami alebo ľuďmi,“ uviedla pre adweek.com, táto charizmatická žena.

Podľa toho, čo o sebe a svojej práci tvrdia všetci títo ľudia na vedúcich pozíciách je zjavné, že pre kvalitnú prácu je dôležité kvalitné, priateľské a ľudské prostredie, kde šéf chápe osobné pocity a potreby, ktoré sú potrebné pre vynikajúce nápady a kreativitu.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu