Podmanivé vône dozrievajúceho hrozna tento krát naplno zmámili i samotných patrónov značky Vinea. Rozhodli sa pokračovať v príjemnom, bezstarostnom posolstve z predchádzajúcich ročníkov. Sú to chvíle spoločného posedávania na lavičke v parku či záhradnej reštaurácii. „Chvíle, keď je život krásny“ a nastáva vzácny moment „chuti vnímať“.
Okrem momentu zachovania identickej atmosféry „zastavenia sa“, značka si naďalej ponecháva i stratégiu, priblížiť sa svojmu potenciálnemu zákazníkovi i prostredníctvom televíznej obrazovky. Jemne plynúci, pokojný až mierne rozprávkovo − zázračný duch reklamného videoklipu bol v Českej republike i na Slovensku spustený v auguste 2014. V TV JOJ a TV Markíza pobeží ešte dva mesiace.
Pre český trh bola kampaň upriamená na klasickú verziu nealkoholického nápoja. Slovenskému divákovi sa predstaví v éterickej, odľahčenej podobe Viney lajt. „Našim cieľom bolo priniesť novinku, ktorá by oslovila aj ľudí, ktorí preferujú nápoje s nižším obsahom cukru a kalórií“, hovorí Zuzana Netíková, brand manažérka značky Vinea. Vinea lajt je špecifická práve svojím zložením.


„Keďže súčasťou receptúry nápoja Vinea je odjakživa 10% hroznovej šťavy, Vinea lajt obsahuje prirodzene sa vyskytujúci hroznový cukor. Jej chuť dopĺňa aj sladidlo získané z listov rastliny stévia, ktoré dodáva sladkosť a zároveň príchuť podobnú mäte. Sladkú chuť ešte dopĺňa sukralóza. Vďaka tejto kombinácii je novinka Vinea lajt charakteristická jemnou a osviežujúcou huťou a pije sa doslova s ľahkosťou“, dodáva Z. Netíková.
Zachovanie „bernolákovského“ odkazu sa odzrkadlilo i na príklade zámerného „poslovenčenia“ anglického termínu „light“ z dôvodu, rýdzo (česko)slovenského pôvodu.
Nový, kreslený spot vytvoril kreatívny tím reklamnej agentúry Rust, za použitia ilustrácií mladej režisérky animovaných filmov Karolíny Slovákovej a s hudobnou spoluprácou so Zdenkou Prednou. V spote ide o fragmenty zo života, ktoré sa cez fraktálne zobrazenie postupne stávajú tieňom fľaše, v ktorej sa celý život odohráva.
Nenahraditeľná stálica z ponuky nealkoholických nápojov slávi tento rok svoje okrúhle 40 narodeniny. Osviežujúci výrobok z vínneho muštu prerástol ďalšiu generáciu. Pod taktovkou súčasného vlastníka, firmy Kofola, sa naďalej predstavuje v príjemnom retro look-u mladého, hravého „inovátora“, naďalej vychutnávajúceho si života, ktorý sa ukrýva v každej bobuli hrozna.
Lucia Juríková
Dávame do pozornosti aj článok – Predstavujeme značku: Vinea > TU
Vizitka tvorcov kampane „Chuť vnímať“:
• Creative director: Lukáš Jalovecký (RUST)
• Art director: Robo Olah, Lucie Šumberová (RUST)
• Hudba: Zdenka Predná
• Ilustrácie: Karolína Slováková
• Zvuk: Studio Beep
• 3D postprodukce: Moving Sands
• Post-produkce: studio Spoon