Víťazom sledovanosti finálových predvolebných diskusií pred prvým kolom prezidentských volieb sa stala verejnoprávna RTVS. Podarilo sa jej tesne predstihnúť súkromnú televíziu Markíza. S odstupom za nimi skončila spravodajská televízia TA3. Všetky tri televízie označili svoje programy za úspešné.

RTVS a Markíza odvysielali finálové diskusie v stredu večer (12.3.) pred začiatkom volebného moratória. Jednotku si v hlavnom vysielacom čase zaplo 332.000 divákov (podiel na trhu 15,6 percenta). Neskoršiu debatu na Markíze sledovalo 325.000 divákov (podiel na trhu 24,4 percenta).

TA3 priniesla diskusiu s preferenčne najsilnejšími kandidátmi v nedeľu 9. marca napoludnie. V cieľovej skupine 12+ si ju pozrelo 147.000 divákov (podiel na trhu 13 percent). Čísla dosiahnuté v rámci predvolebného vysielania TA3 označila za rekordné.

RTVS vysielala diskusie z priestorov Bratislavského hradu simultánne na prvom televíznom aj rozhlasovom okruhu. Generálny riaditeľ Václav Mika vyjadril spokojnosť z výsledkov dosiahnutých v „silnej“ konkurencii.

„Teší nás záujem o prezidentské voľby zo strany našich divákov a poslucháčov,“ uviedol Mika. Domnieva sa, že publikum si RTVS získala hlavne vďaka obsahu diskusie.

„Výsledky sledovanosti sú výborné, sme veľmi spokojní,“ tlmočila stanovisko televíznej skupiny Markíza hovorkyňa Tatiana Tóthová.

Markíza, podobne ako RTVS, odvysielala celkom tri predvolebné debaty, pričom pondelňajšiu (10.3.) sledovalo 224.000 divákov a utorkovú 185.000 divákov.

Šéf spravodajstva RTVS Lukáš Diko v súvislosti so sledovanosťou finálovej diskusie uviedol, že doteraz bolo vo verejnoprávnej televízii zvykom prinášať informácie počas kampane len „sterilnou“ formou. Teraz sa podľa neho ich spravodajstvo neprispôsobuje iným médiám.

„Snaží sa reflektovať trendy a ponúkať divákom a poslucháčom najkvalitnejšie informácie, napríklad aj vo forme takýchto diskusií,“ doplnil Diko.

Zdroj: TASR, foto masmediálne.info

REKLAMAadv.: