Internet je bez akejkoľvek pochybnosti médiom, ktoré v súčasnej dobe najviac mení zabehané zvyklosti, významne ovplyvňuje životný štýl celej populácie, prináša nové príležitosti, nové výzvy a nové problémy. A ako médium v súčasnej dobe rastie, z čisto technologickej roviny sa stále viac posúva do roviny komerčnej.

Spoločnosť MEDIAN SK uviedla koncom mája 2015 voľne predajnú štúdiu Slovensko online , ktorá je sondou do digitálneho života viac ako 3 000 obyvateľov Slovenska. Prináša informácie o veľkosti online populácie, ako sa pripojení ľudia správajú, ako často ich vo virtuálnom svete internetu nájdeme a aké stránky sú ich najobľúbenejšie .
Štúdie Slovensko online vznikla v rámci MML Net, ktorý je jedinečným prepojením najrozsiahlejšieho mediálneho, spotrebného a lifestylového výskumu MML-TGI s unikátnym výskumom zameraným na tracking správania užívateľov internetu.

Slovensko online 2015

Internet je symbolom aktuálnosti. Buď na Internete ste, alebo nie. Za posledných 10 rokov sa podiel online komunity v rámci populácie SR zdvojnásobil a dnes je na internetu viac ako 3,1 mil. ľudí (penetrácia obyvateľov Slovenska je 70 %).

Priemerný čas strávený na Internete denne je blízko 3 hodinám a v súčasnosti je na Internete rovnako mužov ako žien a zastúpené sú všetky generácie. Vekové skupiny do 60 rokov sú zastúpené rovnakou mierou, zodpovedajúcou ich podielu v populácii alebo väčšou.

Pre pripojenie na Internet sa používajú najčastejšie počítače, ako stolné, tak aj notebooky. Notebooky sú v súčasnej dobe dokonca najpoužívanejším zariadením k prístupu na sieť a viac ako desať percent obyvateľov využíva pripojenie cez mobilný telefón. Najvyužívanejším prehliadačom súčasnosti je Google Chrome, Internet Explorer od Microsoftu je až tretí za Mozillou od Firefoxu.

Digitálny svet neustále ovplyvňuje naše životy. Užívatelia Internetu všeobecne sledujú viac médií ako neužívatelia, avšak sledovaním jednotlivých mediatypov trávia kratšie časové úseky. Za posledných 6 rokov mal Internet najväčší dopad na tlačené médiá, keďže došlo k významnému obmedzeniu spotreby ich čítaním.

Spoločne s emailovou komunikáciou je pobyt na sociálnych sieťach najrozšírenejšou činnosťou na Internete. Internet priniesol okrem spoločenských kontaktov taktiež možnosť rýchleho nakupovania. 63 % ľudí dnes hovorí, že Internet pomáha oveľa viac ako televízia, keď sa rozhodujú o nákupe výrobkov.

A možnosti digitálneho sveta nevyužívajú pripojení Slováci len v rovine práca – zábava, ale tiež v množstve menších úkonov a možností, ktoré uľahčujú mnoho praktických činností v dnešnom svete.

Ukážka zo segmentácie online populácie podľa postojov a chovania na internete:

Ukážka zo segmentácie online populácie podľa postojov a chovania na internete

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu