Väčšina respondentov ktorí pijú pivo denne, vedela povedať akú majú obľúbenú značku piva. Najobľúbenejšou značkou sa stal Pilsner Urguell, paradoxne najviac investuje do reklamy práve značka Staropramen, ktorú ale v prieskume respondenti neuvádzali. Prieskum obľúbenosti sa realizoval na vzorke 456 internetových používateľov vo veku 18+ v mesiaci júl 2016 v Českej republike.
K nárastu výdavkov pivných značiek do reklám dochádza najviac v druhom štvrťroku. V minulom roku v Čechách až 44% z celkového takéhoto reklamného priestoru bolo pre-inzerovaného práve v mesiacoch apríl až máj.
V Čechách najviac inzerovali v 2. kvartáli v roku 2015 značky Radegast, Staropramen a Pardál a 2. kvartáli v roku 2016 to boli Staropramen, Budweiser Budvar a Velkopopovický Kozel.
Značka Staropramen využila reklamný priestor v hodnote 63,1 miliónov českých korún, najvýraznejší nárast výdavkov na reklamu až +554% oproti 2. kvartálu roku 2015 zaznamenala spoločnosť Stella Artois. Pilsner Urquell je na štvrtom mieste v rebríčku.
Najväčší prepad, podľa monitoringu Ad Intel, ktorý realizuje spoločnosť Nielsen Admosphere zaznamenal Radegast, až -50%. Monitoring však vychádza len z cenníkových cien, nezohľadňuje bonusy, agentúrne provízie, či bártre.
„To či respondent má alebo nemá najobľúbenejšiu značku piva súvisí s frekvenciou konzumácie. Najväčším konzumentom – ktorí tvrdia, že tento nápoj pijú denne – sa prakticky nestáva, že by nedokázali identifikovať svoju najobľúbenejšiu značku. Naopak necelá tretina z tých, ktorí pijú pivo menej často než raz za mesiac, uviedla, že najobľúbenejšiu značku nemá,“ uviedla spoločnosť Nielsen Admosphere, ktorá prieskum realizovala.