Najsledovanejšou televíznou stanicou bola v druhej polovici roka 2013 TV Markíza, prvenstvo medzi rádiami patrí za rovnaké obdobie Rádiu Expres. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Market & Media & Lifestyle – Target Group Index (MML-TGI) spoločnosti Median  za tretí a štvrtý kvartál 2013. 

Najnovšie výsledky spoločnosti Median sú tak zostavené na základe prieskumu, ktorý sa uskutočnil v dňoch 24. júna až 8. decembra 2013. Anketári oslovili 4231 respondentov. Zahrnutých bolo do neho celkovo 270 printových médií, 50 rozhlasových a 74 televíznych staníc a štyri teletexty.

V tomto období bola sledovanosť televíznych staníc 89-percentná, čo znamená, že ju pozerali takmer 4 milióny Slovákov. Najčastejšie mali na obrazovkách vysielanie TV Markíza, ktorú sledovalo 56 percent respondentov.

TV Joj pozeralo 39 percent divákov a treťou najsledovanejšou bola Jednotka s 18-percentnou sledovanosťou. Rovnaké poradie je i v prípade podielu televíznych staníc na trhu.

Na prvom mieste je TV Markíza so 40 percentami, TV Joj s 24- a Jednotka s 9-percentným podielom na trhu.

Medzi rozhlasovými stanicami je na čele Rádio Expres, ktoré v odpovedi na otázku, akú rozhlasovú stanicu ste počúvali včera, uviedlo 19 percent respondentov. Na druhom mieste v počúvanosti je Rádio Slovensko so 16 percentami, tretím najpreferovanejším rádiom medzi Slovákmi je Fun rádio, ktoré má naladené 12 percent respondentov.

Rovnaké poradie vykazuje aj podiel na trhu. Na prvom mieste je Rádio Expres s 21 percentami, na druhom Rádio Slovensko s 19 a na treťom Fun rádio so 14 percentami.

Denník Nový čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník Tele Plus a TV Max a mesačník Zdravie si naďalej udržiavajú najväčšiu čítanosť.

Medzi denníkmi je na prvom mieste Nový čas s čítanosťou 18 percent, za ním je SME s ôsmimi percentami. Čítanosť Plus jeden deň je na úrovni sedem percent, rovnako je na tom Pravda. Hospodárske noviny, Šport a Korzár dosiahli štyri percentá.

V kategórii týždenníky je prvý Plus 7 dní, ktorý dosiahol 11 percent, druhú priečku obsadil Život s ôsmimi percentami. Nasleduje Nový čas pre ženy a Báječná žena, oba so siedmimi percentami. Eurotelevízia má päť percent a Slovenka štyri percentá. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny s tromi percentami.

Medzi dvojtýždenníkmi sú najčítanejšími titulmi TV Max so štyrmi percentami a Tele Plus s tromi percentami. Bratislavské noviny a Bratislavský kuriér majú dve percentá.

Najčítanejším mesačníkom podľa výsledkov prieskumu je časopis Zdravie s deviatimi percentami. Druhé miesto obsadil Záhradkár s ôsmimi percentami, časopis Eva má sedem percent a EMMA dosiahla šesť percent.

 

Kompletnú správu, ktoru zverejnil Median SK si môžete pozrieť > TU

 

Zdroj: TASR, MEDIAN SK
Titulková fotografia: masmediálne.info

REKLAMAadv.: