V roku 2014 investovali automobilky na Slovensku do propagácie osobných automobilov celkovo viac než 70 miliónov eur. Najviac automobilka ŠKODA, celkovo viac ako 10 miliónov eur. Tento údaj vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia. Monitoring skúma oficiálne cenníky, nezohľadňuje zľavy, bartre ani bonusy.

“V porovnaní s rokom 2013 poklesli v roku 2014 reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne (o 2,5 %). Naopak, v roku 2015 môžeme očakávať nárast reklamných výdavkov automobilových spoločností, čomu nasvedčuje porovnanie údajov za prvých 6 mesiacov v oboch rokoch, kde sa rozdiel výdavkov navýšil v prvom polroku 2015 o viac ako 6%,” povedala Vladimíra Bunčáková, z agentúry TNS Slovakia.

Výdavky na reklamu automobilových značiek za rok 2014

graf tns 1 - Výdavky na reklamu automobilových značiek za rok 2014

Počas roka 2014 inzerovalo v slovenských médiách 34 značiek osobných a terénnych áut. V tradičnom mediamixe dominuje podľa očakávania televízia so 74 % podielom, nasledovaná je printovými médiami, ktoré prekročili 14 % hranicu. Na opačnom konci sa nachádza kinoreklama s 0,11 % podielom a OOH reklama presahujúca 3 % hranicu.

 

Prehľad odvysielaných automobilových spotov podľa TV spoločností

graf tns 2 - Prehľad odvysielaných automobilových spotov podľa TV spoločností
Zdroj: TNS Slovakia

 

 

 

 

 

 

 

Počas uplynulého roka odvysielali televízie viac ako 58 tisíc reklamných spotov na osobné automobily v trvaní 386 hodín. Ak by sme si chceli všetky tieto spoty pozrieť naraz, trvalo by nám to viac ako 16 dní a 4 hodiny. V printových médiách bolo umiestnených celkovo 1 616 inzertných strán propagujúcich osobné automobily (z toho 1 073 inzertných strán v časopisoch a 543 inzertných strán v novinách).

 

TOP 3 printové tituly podľa počtu inzertných strán propagujúcich automobily

graf tns 3 - TOP 3 printové tituly podľa počtu inzertných strán propagujúcich automobily
Zdroj: TNS Slovakia

Z ponuky novinových titulov využívali automobilové spoločnosti v najväčšej miere inzertný priestor v denníkoch Nový Čas, Plus jeden deň a v denníku Šport. V prípade časopisov sa automobilky najviac sústreďovali na tematické tituly, no prvenstvo si napriek tomu vyslúžil týždenník Plus 7 dní nasledovaný mesačníkmi Auto motor a šport a Auto magazín.

 

TOP 10 automobilových značiek podľa výdavkov do reklamy 2014

graf tns 4 - TOP 10 automobilových značiek podľa výdavkov do reklamy 2014
*Výdavky vypočítané podľa oficiálnych cenníkov bez zohľadnenia zliav, bonusov a provízií. Zdroj: TNS Slovakia

Najviac do reklamy v kategórii osobné automobily investovala v minulom roku spoločnosť Škoda. Tá bola v minulom roku nasledovaná ďalšími automobilkami, ktoré sa vyzačujú priaznivými cenami automobilov (Kia a Hyundai). Naopak, v prvej desiatke sa podľa výdavkov neumiestnila žiadna z prémiových značiek.

V prvom polroku 2015 zostal líder Škoda nezmenený. KIA sa prepadla z druhej priečky na tretiu a prepustila svoju pozíciu Hyundaiu. Zmeny nastali aj na pozíciách 4 a 5, kde Renault a Peugeot nahradili značky Citroen s Nissanom.

TOP 5 automobilových značiek podľa výdavkov do reklamy 2015 (január až jún)

graf tns 5 - TOP 5 automobilových značiek podľa výdavkov do reklamy 2015 (január až jún)
*Výdavky vypočítané podľa oficiálnych cenníkov bez zohľadnenia zliav, bonusov a provízií. Zdroj: TNS Slovakia

 

TNS Slovakia aktuálne monitoruje na Slovensku  9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločnosti a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc). Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie.

TNS Ad Intelligence monitoruje všetky médiá – televíziu, rozhlas, tlač, internet, sociálne médiá, kiná a outdoor v 30 krajinách, 24 hodín denne, 7 dní v týždni a ponúka širokú škálu prehľadov a analýz. Poskytuje služby, ako napr. monitoring reklamných výdavkov, kreatívny monitoring, monitoring spravodajstva a meranie sponzoringu v médiách.

Agentúra TNS Slovakia vznikla 1.1.2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Zamestnáva 100 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 600 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu