Objem investícií do reklamy v 5 celoštátnych slovenských rádiách vzrástol v roku 2014 o 5,7 percenta a prekročil úroveň 70,5 mil. eur. Päť slovenských rádií odvysielalo takmer 200 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1361 hodín vysielania. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.

Prieskum V roku 2014 rotovalo v slovenských rádiách takmer 200 tisíc reklám - zdroj foto freeimages.com

Rádio Expres a Fun rádio mali na celkovom reklamnom koláči každé približne tretinový podiel (36% Expres, 33% Fun). Medziročne podiel Expresu klesol (-3%) a podiel Fun rádia stúpol (5%). Poradie dopĺňajú rádio Jemné (podiel 13%), verejnoprávne Slovensko 1 (10%) a Europa 2 (7%).

Podiel reklamy v rádiách

Prieskum V roku 2014 rotovalo v slovenských rádiách takmer 200 tisíc reklám-podiel reklamy v radiach

Najvyšší objem výdavkov do reklamy medzi monitorovanými rádiami pripadol na rádio Expres, a to  aj napriek tomu, že Expres zaznamenal medziročný pokles reklamných výdavkov o necelých 5%. Fun rádio si medziročne polepšilo, keď dosiahlo nárast  monitorovaných reklamných výdavkov o takmer 25 percent. Dvojciferný nárast zaznamenalo aj rádio Jemné (10%). Slovensko 1 medziročne pokleslo (-5%) a Europa 2 dosiahla približne rovnakú úroveň ako v roku 2013.

Prehľad rádií podľa výdavkov do reklamy

Prieskum V roku 2014 rotovalo v slovenských rádiách takmer 200 tisíc reklám - prehlad radii podla vydavkov do reklamy

Celková dĺžka vysielacieho času využitého v prospech vysielania reklamy v roku 2014 poklesla o 6 percent, pričom tento pokles zapríčinil pokles reklamného času vo vysielaní rádia Europa 2 (-42%). 5 slovenských rádií odvysielalo takmer 200 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1361 hodín vysielania. Počet odvysielaných spotov medziročne narástol o 2%.

Prehľad rádií podľa počtu odvysielaných reklamných spotov a dĺžky odvysielaných spotov

Prieskum V roku 2014 rotovalo v slovenských rádiách takmer 200 tisíc reklám – podla poctu odvysielanych reklamnych spotov a ich dlzky

Najviac reklamných spotov z hľadiska ich počtu bolo odvysielaných v piatok  5.12.2014, a to dokopy 1127 spotov na 5 monitorovaných rozhlasových staniciach.

Najdlhší reklamný blok odvysielalo Fun rádio v utorok 14. októbra 2014 popoludní o 13:43 hod a  trval 7 minút 55 sekúnd.

Najviac komunikovanou komoditou boli tradične osobné autá, za nimi nasledovala propagácia časopisov a podpora predaja supermarketov. Tabuľka nižšie uvádza desiatku najviac komunikovaných produktových segmentov v rádiách za rok 2014:

Prieskum V roku 2014 rotovalo v slovenských rádiách takmer 200 tisíc reklám -najviac komunikovane komodity

V rebríčku TOP 15 najväčších zadávateľov rozhlasovej reklamy sa umiestnili 4 obchodné reťazce (Billa, COOP Jednota, Lidl, Tesco) a 3 automobilky (Citroen Slovakia, Škoda Auto Slovensko, Porsche Slovakia – so značkami Audi, Seat, VW).

Prieskum V roku 2014 rotovalo v slovenských rádiách takmer 200 tisíc reklám -najvacsi zadavatelia

9 z 15 zadávateľov bolo v tomto rebríčku aj za rok 2013. Do TOP 15 sa dostalo 6 nových zadávateľov, a to Lidl, Tesco, Azet, AAA auto, STAR Production a KIKA.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

[message_box title=““ color=“red“]
O agentúre TNS Slovakia
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1.1.2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Zamestnáva 80 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom SAVA (Slovenská asociácia výskumných agentúr), Britskej obchodnej komory a združenia Global Compact. Pre zabezpečenie maximálnej kvality služieb dodržuje pri otázkach a spracovaní údajov pravidlá a princípy týchto organizácií.

Kantar Media a TNS sú súčasťou Kantar, jednej z najväčších svetových informačných a poradenských skupín.

[/message_box]

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu