„Výdavky na reklamu v slovenských printových médiách v roku 2015 poklesli medziročne iba o 0,4 percenta a dosiahli úroveň necelých 175,6 mil. eur. Reklama zaplnila v monitorovaných printových médiách 47 148 inzertných strán, čo predstavuje medziročný pokles o 2,5 percenta,“ ako uviedla agentúra TNS Slovakia. Dáta pochádzajú z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkových cien médií a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a ani bonusy.

„Kým noviny v roku 2015 poklesli (- 1,7 %), časopisy si medziročne mierne polepšili (nárast 0,8 %). Na pozitívnom výsledku trhu s časopismi sa podpísalo výlučne zaradenie nových titulov do monitoringu (Evita, Evita špeciál, HN magazín, Forbes špeciál, Beauty & Woman). Neberúc do úvahy novozaradené tituly možno konštatovať, že v časopisoch došlo k medziročnému poklesu reklamných výdavkov o 1,4%,“ uviedla výskumná agentúra TNS Slovakia.

Noviny zaznamenali v roku 2015 negatívny výsledok a to i napriek vzniku nového denníka N.

Medziročný pokles zaznamenali prevažne regionálne týždenníky a denníky. Vydavateľstvá Perex, Šport Press a Petit Press zaznamenali pri svojich tituloch až dvojciferný pokles výdavkov od zadávateľov do reklamy.

Vzrástli ale novinové tituly vydavateľstiev News and Media Holding a Ringier Axel Springer Slovakia.

tabulka c. 1 - Vývoj výdavkov do reklamy - zdroj TNS
zdroj: TNS Slovakia

Zadávatelia reklamy najviac investovali v printových tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer, News and Media Holding a Petit Press, ktorí spolu získali v roku 2015 až 65 % z celkových investícií zadávateľov do printovej reklamy.

Zadávatelia najviac investovali medzi denníkmi do Nového času, medzi týždenníkmi do Plus 7 dní, a medzi mesačníkmi do Evy.

tabulka c. 2 - Vydavatelstva - prijmy, podiel na trhu- zdroj TNS
zdroj: TNS Slovakia

Najväčším zadávateľom reklamy do printových médií sa stala tak ako i po ostatné roky spoločnosť Lidl Slovensko, ktorá si túto priečku udržala už tretí rok po sebe.

Na druhom mieste v rebríčku sa umiestnila spoločnosť Mountfield, tak ako minulý rok.

Až osem z desiatich najväčších zadávateľov reklamy v tlači bolo v TOP 10 aj roku 2014.

Z TOP 10 vypadli tradiční lídri spoločnosť Škoda Auto a mobilný operátor Orange Slovensko. Medzi desať najväčších zadávateľov sa ale posunula spoločnosť Datart a obchodný reťazec Tesco Stores.

tabulka c. 3 - Top 10 zadávateľov v tlači - zdroj TNS
zdroj: TNS Slovakia
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu