Portál MONO.sk vznikol pred dvomi rokmi a za ten čas zaujal najmä fotografiami, ktoré i nedávno v súťaži Slovak Press Photo získali viaceré ocenenia.

MONO.sk spustili 22. októbra 2013  fotograf na voľnej nohe Tomáš Halász, projektoví manažéri denníka SME Tomáš Prokopčák a Filip Struhárik a novinár magazínu Trend Pavel Sibyla, autorom skvelého loga MONO je grafický dizajnér Ondrej Jób.

Podľa informácií, ktoré mám dosahuje portál MONO.sk po dvoch rokoch čítanosť v priemere 130 unikátnych návštev denne. Teda ani za dva roky, za obdobie od svojho vzniku, web MONO.sk nebol schopný zaujať a pritiahnuť pozornosť čitateľov. Za ten čas neprešiel ani redizajnom, ani rebrandingom, resp. ani zmenou obsahu.

Vysokú dennú čítanosť, v rádovo tisíckach, dosahoval web len pred dvomi rokmi, v časoch svojho vzniku, práve vďaka spolupráci so spravodajským portálom denníka SME, ktorý mu zabezpečoval vysoký tracking.

Keďže sa MONO.sk nestal partnerskou stránkou vydavateľstva Petit Press, tak redakcia denníka SME prestala zverejňovať texty MONO.sk na svojom webe SME.sk.

Zakladatelia v čase vzniku dokonca mali v pláne i vstup do Piana, čo sa nenaplnilo a MONO.sk sa nikdy nestal súčasťou spoplatnenej siete ponuky médií spoločnosti Piano Media.

Filip Struhárik odišiel ku koncu roka 2014 z denníka SME do denníka N, Pavel Sibyla tiež prestal písať články pre Trend a aj komentáre pre denník SME a odišiel do denníka N. Reagovali tak na vstup finančnej skupiny Penta do médií v ktorých oni vtedy pôsobili.

Webu MONO.sk sa ale darí aspoň vo fotografických súťažiach, keď aktuálne v súťaži novinárskej fotografie Slovak Press Photo 2015, ktorej generálnym partnerom je finančná skupina Penta Investments, získali ocenenia viacerí autori projektu Mono.sk. Viac informácií.

Oslovil som Tomáša Halásza, šéfredaktora MONO.sk aby mi povedal v akom stave sa projekt MONO momentálne nachádza.

Projekt Mono.sk je už dva roky na trhu. Ako hodnotíte vašu nízku čítanosť? Čo sa podľa vás skrýva za nezáujmom čitateľov o váš online projekt? Denný priemer 130 unikátnych návštev, ktoré MONO.sk dosahuje je jednoznačným neúspechom projektu.

MONO je mediálny experiment, ktorý sa nezameriava na kvantitu, ale kvalitu. Na našich článkoch sa robí týždne, niekedy až mesiace. Nie sme spravodajský portál, preto na dennú čítanosť nehľadíme.

Čítanosť každého článku sa pohybuje v tisícoch až desaťtisícoch a je porovnateľná s čítanosťou v iných mienkotvorných médiách. Ukazovateľom kvality našej tvorby je aj priemerný čas strávený na jednom článku, ktorý sa pohybuje na úrovni 6 minút.

MONO je dobrovoľnícky projekt, fungujúci ako občianske združenie a napriek tomu v konkurencii aj s tradičnými médiami získalo niekoľko novinárskych v ocenení.

Časť našej tvorby bola publikovaná aj v iných médiách (investigatíva o falošných diskutéroch, fotoesej o prezidentskej kampani Andreja Kisku a iné).

Po dvoch rokoch stále publikujeme a nadväzujeme nové spolupráce aj so zahraničnými redakciami. V neposlednom rade, MONO je mimovládna organizácia a nie sme súčasťou mediálného trhu. Nevstupujeme do konkurenčného súboja s inými médiami ale naším cieľom je dávať priestor na mediálne experimenty a vzdelávanie.

Získali ste viaceré ocenenia za fotografiu. Čo to pre vás znamená?

Ocenenia za fotožurnalistiku publikovanú v MONO si v redakcii veľmi vážime. Dokazuje, že aj malé nezávislé médium môže posunúť úroveň vizuálnej žurnalistiky na Slovensku. Sme radi, že sme sa stali uznávaným priestorom pre to najlepšie v slovenskej, ale aj svetovej fotožurnalistike.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu