ilustračná fotografia, zdroj: pixabay.com

Zástupca šéfredaktorky denníka SME Tomáš Prokopčák zverejnil informáciu o zavádzajúcich a obsahovo nesprávnych informáciách, ktoré zverejňuje štátna tlačová agentúra TASR prostredníctvom svojho tlačového servisu, z ktorého preberajú správy slovenské médiá. Článok sme aktualizovali o stanovisko TASR, resp. otvorený list, ktorý adresovali Tomášovi Prokopčákovi.

„Problém je v správach z TASR. Sú podľa môjho názoru veľmi neobjektívne a dosť často zmanipulované a zavádzajúce. Napríklad na začiatku roka som čítal správu vo Frankfurte Algemaine Zaitung. Správa bola prebratá z agentúry AFP. Správa hovorila: Ruské letectvo bombardovalo nemocnicu v Sýrii. Následne túto správu z AFP prebrala TASR. A po preklade znela Koalícia bombardovala v Sýrii nemocnicu. O tom že to bolo Rusko TASR nepovedalo ani slovo. Ďalšia správa z TASR bola z nemeckého časopisu FOCUS. Ten napísal, že s utečeneckou politiku A.Merkelovej nesúhlasí 40% Nemcov a, naopak, iba o 5% viac ju podporuje. Teda 45% ju podporuje. TASR zverejnilo správu že Merkelovú nepodporuje 40% a podporu má iba 5% ľudí….,“ zverejnil postrehy čitateľa denníka SME Tomáš Prokopčák na sociálnej sieti.

Prokopčák tvrdí, že je presvedčený, že verejnosť by mala o týchto prešľapoch štátnej agentúry vedieť, zároveň dodal, že vec rieši SME s tlačovou agentúrou aj interne.

Správy tlačového servisu agentúry TASR preberá a zverejňuje na Slovensku množstvo médií. Napríklad denník SME správy TASR zverejňuje plne automaticky na svojom spravodajskom webe SME.sk a môže sa preto stať, že nepresná informácia sa dostane až k čitateľovi.

Jedinou konkurenciou na Slovensku pre TASR je súkromná tlačová agentúra SITA, ktorá vlastní spoločnosť NAMAV a tá je vlastníkom 45% akcií vydavateľstva Petit Press, ktoré denník SME vydáva.

Aktualizované:

Richard Kvasňovský, vedúci Domácej redakcie TASR nám do redakcie zaslal otvorený list, ktorý adresovali Tomášovi Prokopčákovi, zástupcovi šéfredaktorky denníka SME. Publikujeme ho v plnom znení:

„Vážený pán Prokopčák,

Váš názor na kvalitu správ TASR je veľmi neobjektívny. Tvrdiť na základe dvoch, ako sám uvádzate nepresných informácií, že správy TASR sú, citujem Vaše slová: „veľmi neobjektívne a dosť často zmanipulované a zavádzajúce“, svedčí prinajmenšom o Vašom zaujatí a snahe ukázať verejnosti, že „štátna agentúra“ nie je schopná prinášať obsahovo kvalitné spravodajstvo, ktoré bolo doposiaľ z hľadiska odborníkov i širokej verejnosti vždy vysoko hodnotené.

V oboch prípadoch, ktoré kritizujete, išlo o správy z iných zdrojov, nie však z AFP , z tohto zdroja žiadne správy TASR nepreberá. Čiže Vaše tvrdenie, že išlo o správu z AFP je absolútne nepravdivé a neprofesionálne. Navyše , informácie o tom, kto bol za bombardovaním Sýrie, viaceré zdroje neuvádzali tak jednoznačne, ako píšete. Určite ste si všimli, že v druhom prípade , ktorý uvádzate (podpora Merkelovej), sme okamžite uverejnili opravu, aj keď to vo svojej kritike nespomínate.

TASR od začiatku roka k dnešnému dňu (13.8.2016) pripravila 16 261 správ zo zahraničia. Vaše tvrdenie, že ide o nejakú manipuláciu, či zavádzanie verejnosti zo strany TASR, je nekorektné a opakujem znovu, svedčí o Vašej zaujatosti. Dôkazom toho je aj sumár priložených správ o bombardovaní nemocnice v Sýrii.

Žiadame o ospravedlnenie,“ uviedol Kvasňovský z TASR.

Tlačová agentúra k listu priložila aj zoznam agentúrnych správ, ktoré si môžete stiahnuť > tu

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu