foto: pixabay.com

Funkcia „Inteligentná prevencia sledovania“, ktorú spoločnosť Apple pridala do svojho webového prehliadača Safari na desktopoch aj mobilných zariadeniach môže zablokovať možnosti Facebooku ako sledovať ľudí, ktorí navštevujú webové stránky tretích strán.

Začiatkom septembra spustil Apple svoj nový operačný systém iOS11 a spolu s ním aj nový nástroj v podobe „inteligentnej prevencie sledovania“, ktorý je súčasťou webového prehliadača Safari. Informáciu zverejnil marketingland.com.

Pred dvoma rokmi začala spoločnosť Facebook používať všadeprítomné „lajkovacie“ tlačidlá, ktoré vydavatelia umiestnili na svojich stránkach, aby sledovali ako ľudia prehliadajú web.

Tieto informácie následne používali na lepšie zacielenie reklamných kampaní v rámci sociálnej siete aj mimo nej. Apple, ale urobil toto sledovanie omnoho ťažšie.

Funguje to tak, že vždy, keď si človek otvorí na internete nejakú stránku, ktorá obsahuje jeden zo sociálnych doplnkov spoločnosti Facebook ako sú „páči sa mi, zdieľať alebo komentovať“, tak sociálna sieť dostane informácie o návštevníkoch danej lokality.

Ide napríklad o informácie typu ID používateľa, dátum a čas, navštívené webové stránky a mnoho ďalších.

Nový nástroj od spoločnosti Apple, teda „inteligentná prevencia sledovania“, ktorá sa štandardne spustí pri prechode na najnovšiu verziu prehliadača Safari, môže deaktivovať doplnky Facebooku a zabrániť tak odosielaniu údajov o aktivite a identite používateľa.

Takéto správanie samozrejme výrazne ovplyvní prácu vývojárov, ktorí používajú nástroje Facebooku, konkrétne sociálne doplnky, Facebook Analytics a prihlásenie na Facebooku.

Čo konkrétne znamená táto nová funkcia od spoločnosti Apple pre prácu s nástrojmi Facebook, vysvetľuje Shashank Gupta vo svojom príspevku na blogu spoločnosti Facebook.

Používanie sociálnych doplnkov Facebook

Používatelia, ktorí navštívia stránky facebook.com v priebehu 24 hodín budú môcť sociálne doplnky používať normálne. Používateľ, ktorí, ale používa prehliadač Safari a nenavštívi stránky facebook.com v priebehu 24 hodín, bude musieť dodatočne potvrdiť používanie sociálnych doplnkov.

Tí, ktorí nenavštívia stránky facebook.com v prehliadači Safari viac ako 30 dní, budú sa musieť opätovne prihlásiť s pomocou používateľského mena a hesla, aby mohli používať spomínané sociálne doplnky.

Používanie Facebook Analytics

Firmy a vývojári, ktorí používajú službu Facebook Analytics, môžu zaznamenať vyšší počet jedinečných používateľov, pretože takto sa budú zobrazovať ľudia, ktorí navštívia ich webové stránky cez zariadenia so systémom iOS.

Používanie Facebook prihlásenia

Podľa informácií z článku na blogu spoločnosti Facebook, Apple v operačnom systéme iOS urobil aj ďalšie zmeny, ktoré izolujú aplikácie od hlavného prehliadača Safari.

Táto zmena môže spôsobiť, že používatelia budú musieť zadať svoje používateľské meno a heslo vždy, keď použijú službu Facebook prihlásenie v aplikácii.

Vo svojom príspevku na blogu spoločnosti Facebook Shashank Gupta informuje aj o tom, že Facebook podniká kroky, ktoré by mali riešiť nepríjemnú situáciu s problémovým používaním sociálnych doplnkov v prehliadači Safari.

Spoločnosť Facebook je podľa informácii z článku na marketingland.com treťou najpopulárnejšou platformou na internete.

Údaje o tom, koľko používateľov sa pripája na sociálnu sieť prostredníctvom desktopov alebo mobilných aplikácií spoločnosť nezverejňuje.

Je, ale pravdepodobné, že väčšina používateľov sa na Facebook pripája prostredníctvom mobilných aplikácií. A práve mobilné aplikácie sú v novej verzii prehliadača Safari najviac ovplyvnené, čo môže spôsobiť, že najväčšia sociálna sieť bude mať problémy zacieľovať reklamy na základe údajov o prehliadaní webových stránok.

„Inteligentná prevencia sledovania“, ktorú Apple spustil ako súčasť nového operačného programu iOS môže spôsobiť problémy aj vydavateľom a značkám, keďže ľudia, najmä tí, ktorí používajú mobilné aplikácie môžu mať problémy so zdieľaním webového obsahu na platforme Facebook.

Keďže celá táto situácia predstavuje pre sociálnu sieť vážny problém, je viac ako pravdepodobné, že v krátkom čase Facebook na to zareaguje.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu