foto: RVR

Na svojom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu v stredu 21. februára rozhodla o viacerých sankciách a upozorneniach. Sankciu upozornenie na porušenie zákona ale i pokutu 1500 eur udelila vysielateľovi MAC TV, s. r. o. za programovú službu JOJ. Zároveň začala i ďalšie správne konanie voči televízii JOJ.

Rada pre vysielanie a retransmisiu:

– uložila sankciu – 1 500 eur vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých – JSO), ku ktorému došlo tým, že dňa 27. 8. 2017 o cca 8:00 hod odvysielal program Rio, ktorý klasifikoval ako vhodný pre všetky vekové skupiny maloletých napriek tomu, že obsahoval scény a výjavy, pre ktoré mal byť označený ako nevhodný pre vekovú skupinu maloletých do 7 rokov;

– uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním príspevku Nechcú dotované bane – Prievidza v programe Noviny dňa 18. 11. 2017;

– uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi NITRANET, s.r.o. (programová služba TV9) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR, ku ktorému došlo tým, že nedodal v zákonnej lehote Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania z dní 4. a 5. 9. 2017;

– uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Rádio Rebeca, s.r.o. (Rádio Rebeca) za porušenie § 68 ods. 7 písm. a) ZVR, ku ktorému došlo dňa 29. 6. 2017 tým, že nevyužíval frekvencie 89,0 MHz Dolný Kubín a 99,8 MHz Liptovský Mikuláš na účely, na ktoré mu boli pridelené;

– začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Jednotka) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním programu Reportéri dňa 11. 12. 2017;

– začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Rádio Patria) vo veci možného porušenia § 68 ods. 7 písm. a) ZVR z dôvodu možného nevyužívania frekvencie 93,9 MHz Michalovce na účely, na ktoré mu bola pridelená;

– začala správne konanie voči vysielateľovi RADIO ONE, s. r. o. (programová služba Radio One) vo veci možného porušenia § 68 ods. 7 písm. a) ZVR z dôvodu možného nevyužívania frekvencie 93,5 MHz Lučenec na účely, na ktoré mu bola pridelená;

– začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR v súvislosti s tým, že dňa 16. 12. 2017 o cca 20:38 hod odvysielal program Vianočná žúrka označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov;

– začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba DOMA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 2 písm. b) ZVR v súvislosti s tým, že dňa 26. 12. 2017 odvysielal program Zápisník jednej lásky, pričom mohlo dôjsť k porušeniu povinnosti vysielať audiovizuálne dielo len v čase a za podmienok dohodnutých s nositeľom práv k tomuto dielu;

– začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s.r.o. (programová služba DOMA) vo veci možného porušenia § 18a ZVR v súvislosti s možným nedodržaním podielu programov s multimodálnym prístupom v mesiaci december 2017;- uznala za neopodstatnené 4 sťažností.

Všetky uznesenia prijaté dňa 21. februára 2018 budú zverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke Rady.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu