Televízie opäť čelia za svoje vysielanie pokutám. Po finančných trestoch siahla Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) aj na ostanom zasadnutí, ktoré sa uskutočnilo v utorok (21. 10.).

Tentokrát rada rozdala celkom sedem pokút v celkovej výške takmer 25.000 eur. Štyri z nich, spolu v objeme 14.138 eur uložila vysielateľovi skupiny Markíza. Tri pokuty, v celkovej výške 10.500 eur smerujú vysielateľovi televíznej skupiny JOJ. O výsledkoch zasadnutia informovala hovorkyňa rady Lucia Jelčová.

Najvyššiu sankciu – 7000 eur dostali TV stanice JOJ a JOJ Plus za nadmerné prerušovanie filmov Smrtonosná pasca 4.0 (odvysielané 1. 6.) a Znamenie beštie (odvysielané 21. 6.) reklamou.

Na mušku si členovia rady vzali reklamy na lieky odvysielané v TV Markíza vo februári a máji. Pokutu 6638 eur udelili za to, že výzva na pozorné prečítanie poučenia o správnom použití lieku Coldrex MaxGrip nebola dostatočne jednoznačná a zrozumiteľná. V druhom prípade – v reklame na liek Ibalgin 400 boli textové informácie zobrazené v nedostatočnej dĺžke alebo slabo čitateľné.

Pokutu vo výške 5000 eur dostala TV Markíza za príspevok Masáže počas vyučovania odvysielaný 20. marca v Prvých Televíznych novinách a Televíznych novinách. Podľa Rady tu došlo k porušeniu ustanovenia o ochrane ľudskej dôstojnosti.

Šot si zároveň vyslúžil aj upozornenie za porušenie zákona, konkrétne ustanovenia o objektívnosti, nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov a oddeľovania názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru.

RVR si tento raz všimla aj príspevok na webe televíznej skupiny Markíza z 20. marca tohto roku s názvom Na východe Slovenska sa učiteľka „mucinkovala“ s 9-ročnými deťmi. Ten spôsobom svojho spracovania a obsahom zasiahol podľa RVR do osobnej cti dotknutej učiteľky, za čo uložila pokutu vo výške 1000 eur.

Pokuty RVR uložila aj za nesprávne odvysielanú upútavku na program C.S.I.: Kriminálka New York na TV JOJ Plus (pokuta 2000 eur) a umiestnenie produktov v relácii X Faktor, ktorú odvysielala TV JOJ bez zreteľného označenia na konci programu (pokuta 1500 eur). Rovnaký prehrešok RVR sankcionovala aj v prípade relácie Teleráno na TV Markíza (pokuta 1500 eur).

Zdroj: TASR

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu