Pokuty vo výške 5700 eur, resp. 5000 eur uložila Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) televízii Markíza a JOJ. Rada o tom rozhodla včera na zasadnutí.

TV Markíza dostala pokutu 5000 eur za porušenie ochrany maloletých v súvislosti s odvysielaním programu Dva a pol chlapa z 8. augusta 2013 cca o 18.31 h, ktorý bol napriek obscénnemu vyjadrovaniu označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov.

Pokutu 5000 eur dostala TV JOJ za porušenie nariadenia o zreteľnom oddelení reklamy, rozoznateľnosti a nezameniteľnosti reklamy od iných programov. K porušeniu došlo 16. septembra 2013 pred a po programe Panelák odvysielaním komunikátov označujúcich za sponzorov programu. TV JOJ sa tiež previnila tým, že porušila vysielací čas vyhradený reklamným šotom, keď v tento deň odvysielala reklamné bloky v celkovom časovom úseku dlhšom ako povolených 12 minút.

TV Markíza zároveň dostala pokutu 700 eur za porušenie ochrany maloletých v súvislosti s odvysielaním príspevku Bezpečne do školy v programe Televízne noviny z 28. augusta 2013 cca o 19.00 h. Príspevok podľa RVR obsahoval autentické obrazové informácie zachytávajúce zrazenie detí osobnými motorovými vozidlami bez zaradenia slovného upozornenia o nevhodnosti týchto záberov pre maloletých divákov.

Zdroj: TASR, Rada pre vysielanie a retransmisiu

REKLAMAadv.: