Po tom čo sa rádio Rocková republika presunulo do online a DAB vysielania, rádio Anténa Rock tak reálne stratilo svojho konkurenta. Aktuálne Anténa Rock posilnila i marketingovú komunikáciu a spustilo súťaž „Hlasuj a vyber rockové cecky“, zároveň vytvorilo i nové online rádio pod názvom Rádio Anténa Rock HARD, ktoré priamo konkuruje online vysielaniu Rockovej republiky.

Rádio Anténa Rock pritvrdilo v obsahu, ale i v komunikácii, keď v lete spustilo promo súťaž „Hlasuj a vyber rockové cecky.“ Poslucháčky a fanúšikovia rádia mohli od 1. do 14. júla do rádia zasielať svoje letné dekolty a vyhrať 2 noci v apartmáne v Tatragolf Mountain Resort.

Marketingová komunikácia rádia je určená chlapom – rockerom, ktorí tvoria primárne cieľovú skupinu rádia Anténa Rock, ale i nového streamu HARD.

Preto tvorcovia promo súťaže zvolili prvky, ktoré cieľovú skupinu oslovia. Je ale možné, že viacerí prudérny recipenti mohli vnímať komunikáciu rádia pohoršene.

Etický kódex reklamnej praxe, ktorý zostavila Rada pre reklamu aj na takéto situácie pamätá a preto uvádza v článku 11 v bode č. 1 o slušnosti reklamy, že Reklama nesmie obsahovať také tvrdenia, výrazy, zvuky, ruchy alebo zobrazenia, ktoré by porušovali všeobecné normy slušnosti a ani nesmie obsahovať prvky znižujúce ľudskú dôstojnosť. V kontexte rešpektovania slušnosti a ľudskej dôstojnosti je potrebné venovať osobitnú pozornosť najmä v reklame:

„Použitým slovným hračkám, hrubému slangu a dvojzmyslom, predovšetkým sa vyvarovať použitia takých slovných hračiek, hrubého slangu alebo dvojzmyselných vyjadrení, ktoré pôsobia sexisticky, diskriminačne, urážlivo alebo ponižujúco s ohľadom na svoj sexuálny alebo iný podtext,“

„Použitým zobrazeniam ženy alebo muža v obraze alebo vo zvuku, predovšetkým sa vyvarovať použitia takého zobrazenia ženy alebo muža v obraze alebo vo zvuku, ktoré pôsobí sexisticky, diskriminačne, urážlivo alebo ponižujúco s ohľadom na celkové obrazové, zvukové alebo zvukovo-obrazové stvárnenie reklamy.“

Rádio Anténa Rock spustilo i nový live stream pod názvom HARD, ktorý bude hrať ešte tvrdšiu muziku a stanica ho prezentuje ako obsah pre plnoletých poslucháčov 18+. Rádio aktuálne používa slogan „Rádio, ktoré má gule!“

Vypočujte si zvukovú grafiku rádia Anténa Rock HARD:

Rádio Anténa Rock je spájané s finančnou skupinou J&T, keďže spoločnosť JOJ Media House, a.s. sa po akvizícii spoločnosti Harad, a.s. stala majiteľom 100% obchodného podielu v spoločnosti Radio Services, s.r.o.. , ktorá sa zameriava na poskytovanie komplexných služieb prevádzkovateľom rádiového vysielania a zastrešuje vysielanie nielen rádia Anténa Rock, ale i rádia Jemné a rádia Vlna. > Čítaj viac

Vysielateľmi, majiteľmi rozhlasových licencií sú spoločnosti:

Rádio Jemné – TAM ART Production , ktorú po novom vlastní FILAMENT COMPANY LIMITED z Cypru, predtým to bola spoločnosť Harad, a.s., ktorú vlastnil Michal Holík, ktorý je konateľom spoločností, ktoré vlastnia siete obchodov Terno a Moja Samoška (TERNO Group a Diligentia R.C.), ktoré sú v kuloároch spájané so spoločnosťou J&T, keďže Holík v nej pôsobil, ako top manažér. Novým vlastníkom spoločnosti Harad, a.s. je JOJ Media House.

Rádio Vlna – Corporate Legal – vlastníci sú Jozef Maruniak, Peter Ďurček, predpokladáme, že ide o advokátov, ktorí sú konateľmi spoločnosti. Advokátska kancelária Bugala-Ďurček, s.r.o. už viac razy zastupovala J&T aj JOJ.

Rádio Anténa Rock – GES Slovakia – vlastník je Peter Korbačka z J&T, v minulosti pôsobil aj ako predseda predstavenstva práve v spoločnosti Slovenská produkčná, a.s., ktorá je súčasťou JOJ Media House.

Rádio Anténa Rock, po odchode Rockovej republiky z éteru, posilnilo

Rádio Anténa Rock po vzniku rádia Aktual, ktoré od mája vysiela na pôvodných frekvenciách rádia Rocková republika, stratilo konkurenta. Rocková republika sa presunula na online a DAB vysielanie, kde má ale šancu osloviť primárne ešte podstatne menšiu poslucháčsku základňu, ako doteraz.

Nové Rádio Aktual odštartovalo svoje vysielanie na frekvenciách po rádiu Rocková republika 15. mája 2017. Za projektom stojí Martin Lengyel, bývalý majiteľ rádia Rocková republika, ktorý pôsobil v minulosti tiež v Slovenskom rozhlase a v Rádiu TWIST, neskôr založil spravodajskú televíziu TA3, magazín .týždeň, či rádio Jemné melódie.

Martin Lengyel je presvedčený, že formát rádia, ktorý je zameraný na hovorené slovo je to, čo spoločnosť zaujíma.

„Potenciál je obsiahnutý v samotnom slogane ,,Rádio, ktoré sa s vami rozpráva“. Bola to prvotná idea. Priniesť formát, ktorý na Slovensku chýba. Spravodajské talk rádio, ktoré sa stane súčasťou Vášho života, pretože môžete do neho zasahovať, otázkami, názormi, príspevkami, či postrehmi a tým ho vlastne pomáhate aj tvoriť. A v tom nachádzame aj odlišnosť Rádia Aktual od ostatných rádií. Je plné informácií, rozhovorov na aktuálne témy, ktoré spoločnosť zaujímajú,“ povedal pre mediawatch.dog, Martin Lengyel.

„Súčasťou vyrovnania s Romanom Masárom, ktorý bol môj spoločník v CSM group s.r.o. bolo aj to, že na jeho firmu prejde kompletne značka Rockovej republiky a všetko čo s tým súvisí. Čiže, je to jeho a ja s tým nemám nič. I keď sa samozrejme teším, že Rocková republika vysiela ďalej. Vždy je dobré vidieť vlastný projekt pokračovať. Držím im palce,“ doplnil pre mediawatch.dog Martin Lengyel.

Rádio Rocková republika aktuálne žiada svojich poslucháčov o finančnú podporu na zabezpečenie online vysielania. „Na to aby mohlo internetové Rádio Rocková republika fungovať, musí vynaložiť nemalé finančné prostriedky. Finančné prostriedky sú potrebné na technické zabezpečenie chodu rádia, nákup nových médií, rozvoj a rozširovanie programovej štruktúry či finančné ohodnotenie ľudí vytvárajúcich program v rádiu Rocková republika,“ uviedlo rádio pri žiadosti o príspevok od priaznivcov na svojej internetovej stránke.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu