Lokálka je nový názov pôvodného nápoja ŠOFOcola, ktorý kompletne zmenil  dizajn a branding tohto jedinečného nealkoholického nápoja.

Známy slovenský nealkoholický nápoj ŠOFOcola, ktorý sa vyznačuje jedinečnou receptúrou sa mení. Zmeny sa našťastie netýkajú chuti nápoja, ale jeho mena a dizajnu.

Po takmer 20-tich rokoch na trhu s nápojmi dostáva ŠOFOcola, ktorá patrí do portfólia značiek najvýznamnejšieho výrobcu nealkoholických nápojov na Slovensku, Slovenské pramene a žriedla, nový vzhľad aj meno.

Rebranding má ŠOFOcole pomôcť rozvíjať potenciál a oslovovať nové generácie.

Za zmenou názvu aj dizajnu stojí agentúra PEKNE & DOBRE, ktorú si spoločnosť vybrala aj preto, že táto agentúra je v rozvíjaní slovenských a lokálnych platforiem viac než doma.

Agentúra PEKNE & DOBRE, ktorú založil Martin Bajník stojí napríklad aj za obľúbenými konceptami kaviarní Shtoor, Foxford, Republika Východu či potravín Yeme. Online komunikáciu značky má na starosti crossline agentúra This is Locco.

„Cieľom bolo, aby nová značka už v samotnom názve a logu niesla pozitívne emócie – spolupatričnosť, pestrosť a dobrú náladu. V neposlednom rade nadväzuje aj na súčasný silný trend lokálpatriotizmu,“ vysvetľuje Brand Manager značky Peter Smatana.

Šofocola sa mení na LOKÁLKU!

Posted by Lokálka on 4. júl 2017

Na zmenách ŠOFOcoly sa začalo intenzívne pracovať koncom minulého roka, v hre bolo vyše sto možných návrhov, z ktorých sa do finále prepracoval názov „Lokálka“, s naozaj zaujímavým dizajnom.

Pri slove lokálka, možno nie každého napadne, jeho skutočný význam. Lokálka je v podstate miesta jednokoľajová trať, ktorá sa najčastejšie spája s obrazom červeného motorového vláčika, ktorý ešte aj teraz zabezpečuje dopravu v rôznych kútoch Slovenska. Inšpiráciou pre vznik názvu Lokálka bol pre agentúru PEKNE & DOBRE aj tento vláčik, no nielen to.

„Trh s kolovými nápojmi je výrazne internacionálny, len bývalé Československo je výnimkou. Dominujú tu skôr domáce chute, jemne odlišné od červeno-bieleho giganta, čo je potenciál, ktorý je hriech nevyužiť. Preto sme začali tvoriť značku s lokálnymi insightami, pre domáce publikum,“ hovorí Martin Bajaník z agentúry PEKNE & DOBRE.

LOKÁLKA vznikla ako domáca značka, ktorá si dala za cieľ “porozumieť nášmu jazyku”. Nový dizajn je naozaj jedinečný, hravý a svieži, určite veľmi lákavý pre najmladšiu populáciu. Nápoju v tak krásnej fľaši, na ktorej je zobrazený farbene hravý obraz prírody, odolá len málokto.

„Nový dizajn je akýmsi vzorom, látkou či ornamentom, do ktorého sme sa snažili votkať lokálne insighty, symboly, vzory. Na prvý pohľad sa to môže zdať len ako výtvarná štruktúra, no pri bližšom pohľade v nej nachádzame krajinu, priestor, v ktorom žijeme a ktorý poznáme. Vymysleli sme to dynamicky, takže v čase sa môžu jednotlivé prvky meniť a značka si stále zachová svoju vizuálnu identitu,“ priblížil podstatu a vznik nového dizajnu, Martin Bajaník z agentúry PEKNE & DOBRE.

Ako prví mohli tradičný nápoj s novým názvom a v novom dizajne ochutnať návštevníci festivalu Pohoda, kde ho značka rozdávala spolu s lístkami na festival.

Hoci sa spoločnosť rozhodla pre radikálnu zmenu celej ponuky značky ŠOFOcola, predsa len sa určitý čas na niektorých produktoch niečo zo starej značky zachová.

„Na 2,0L baleniach bude logo šofo ešte chvíľu v menšej forme zachované, ale pre tieto malé balenia sme sa rozhodli spraviť radikálny krok a vynechať ho úplne,“ uviedla pre mediawatch.dog Lokálka.

 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu