Asociácia public relations Slovenskej republiky (APRSR) zverejnila rebríček členských agentúr združených v asociácii. Agentúra Seesame Communication Experts si udržala prvé miesto, druhé miesto obsadila agentúra Dynamic Relations 2000 a na treťom mieste sa umiestnila agentúra PR Clinic. Objem čistých prijatých honorárov za PR služby členských agentúr APRSR dosiahol takmer 9 miliónov eur a celkový obrat predstavuje 10,5 milióna eur. Obrat medziročne vzrástol o viac ako 18 percent.

„Aj uplynulý rok dokázali naše členské PR agentúry úspešne konkurovať výzvam na trhu, najmä čo sa týka súťaže o kreatívny obsah, nielen v preferovanom digitálnom prostredí, ale tiež v implementácii zmien týkajúcich sa celkovej komunikácie. Dokážeme klientom ponúknuť integrovaný komunikačný servis s vysokou hodnotou poskytovaných služieb, ktoré definuje komplexnosť, profesionalita a inovatívnosť,“ povedala Katarína Droppová, prezidentka APRSR.

REBRÍČEK APRSR za rok 2015
zdroj: APRSR

PR agentúry sa v súčasnosti čoraz viac transformujú do role marketingového poradcu, ktorý prináša komplexné komunikačné služby pre svojho klienta, komunikačnú ideu a kreatívny koncept, ktorého súčasťou je media relations, ale i digitálne PR, video content, grafický dizajn, nákup médií, event management, či sponzoring.

„Agentúry však zaznamenali aj negatívny trend a tým je fokus klientov na čo najnižšiu cenu za dodané komunikačné služby. Zhodujú sa, že častokrát práve cena býva u klientov rozhodujúcim faktorom pri výbere komunikačného partnera, pričom si neuvedomujú, že adekvátne finančné ocenenie práce profesionálnej PR agentúry zohľadňuje poskytnutú vysokú úroveň kvality týchto služieb. Tie sú plnohodnotne rovnocenné so servisom digitálnych či reklamných agentúr, avšak často im chýba komplexnosť kvalitných PR agentúr,“ uviedla APRSR.

 

Metodika na vykazovanie čistých prijatých honorárov:
„Do modelu výkazu čistých prijatých honorárov uvádza PR agentúra všetky aktivity a činnosti, ktorými agentúra preukazuje svoju kompetenciu, expertízu a hlavne pridanú hodnotu pre klienta. Cieľom je započítavať do tohto modelu aj činnosti, ktoré síce nerealizuje agentúra priamo ( = realizuje ho vo vzťahu dodávateľ-odberateľ), ale všetky tieto činnosti, resp. aktivity reprezentujú oblasť alebo expertízu, ktorú agentúra klientovi poskytuje, “ako uvádza APRSR.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu