„Rozhovory jednoducho bez akejkoľvek námahy ukradli zo zväzovej stránky. Schválne píšem ukradli, pretože si dali ešte prácu so zväčšením záberov, aby nebolo vidieť mikrofóny RTVS,“ uviedol Marek Marušiak. (foto: M.M.)

Športový redaktor verejnoprávnej televízie sa zdôveril so svojou skúsenosťou s kolegami z konkurenčnej komerčnej televízie, ktorí použili reportáž RTVS a neuvideli zdroj vo vysielaní TV Markíza. „Rozhovory jednoducho bez akejkoľvek námahy ukradli zo zväzovej stránky. Schválne píšem ukradli, pretože si dali ešte prácu so zväčšením záberov, aby nebolo vidieť mikrofóny RTVS,“ uviedol Marek Marušiak, športový redaktor RTVS.

Marek Marušiak sa pre Mediahub.sk vyjadril, že si celý incident s ľuďmi z Markízy vysvetlil, ale stále trvá na tom, že vydávať cudziu prácu za svoju bez zdrojovania by sa nemalo, a takéto konanie kolegov od konkurencie ho prekvapilo.

Incident sa odohral v piatok 5. júna, po tom čo Marek Marušiak s kolegami celý deň pripravoval reportáž. „V Šport v RTVS sme robili reportáž o uzavretí resp. neuzavretí Tipsportligy. Keďže som sa o tému zaujímal dlhšie, získal som info, že sa stretnú kompetentní, aby sa dohodli na novom formáte. V GBS sme piatkové stretnutie avizovali vo štvrtok. Viem že nejde o kauzu Watergate, ale o princíp áno,“ uviedol Marek Marušiak.

„V piatok sme spolu s kolegom z rozhlasu čakali na zväze dovedna 5 hodín. Nahrali sme 6 rozhovorov, a s vedomím, že to čakanie stálo za to, odchádzame spracovávať príspevok. A aj s dávkou radosti, pretože sme o túto tému mali zjavne záujem iba my. Žiadne iné médiá, len my a zástupcovia zväzu, ktorí zverejnili naše rozhovory na svojej webovej stránke,“ opisuje chronológiu udalostí Marek Marušiak.

„Večer zapnem športové správy a vidím, že kolegovia z konkurenčnej Televízia Markíza vyplnili úvodné 4 minúty svojho športu našimi rozhovormi a našimi získanými informáciami. Rozhovory jednoducho bez akejkoľvek námahy ukradli zo zväzovej stránky. Schválne píšem ukradli, pretože si dali ešte prácu so zväčšením záberov, aby nebolo vidieť mikrofóny RTVS. Televízia TA3 použila tieto rozhovory takisto, no aspoň ich účelovo nemanipulovala. Nuž posúďte sami. Takto vyzerá novinárska etika v praxi,“ uviedol Marek Marušiak, športový redaktor RTVS.

Oslovili sme hovorcu TV Markíza Lukáša Kočišeka, ale na naše otázky zatiaľ nereagoval.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu