Zdroj: MTT

Na Slovensku je zastúpenie regionálnymi televíziami pomerne vysoké. Niektoré sú na mediálnej scéne už naozaj veľmi dlho, ako napríklad Mestská televízia Trnava, ktorá nedávno zmenila celú svoju grafiku. 

Mestská televízia Trnava bola založená v roku 1997 a odvtedy prináša ľuďom vo svojej lokalite aktuálne regionálne spravodajstvo a politiku v duchu výstižného hesla „Vstúpte do obrazu“.

“Televízia má interaktívny slogan „Vstúpte do obrazu“, ktorý deklaruje otvorenosť, informačnú pohostinnosť a vzájomný priestor, ktorý televízia v rámci mesta poskytuje,” uvádza sa na webovej stránke
Mestskej televízie Trnava.

Keďže odvtedy ako bola televízia založená uplynulo už dvadsať rokov a za tú dobu sa vo svete veľa zmenilo, inovácia bola viac ako nevyhnutná.

Len nedávno sa v Mestskej televízii jedna takáto zásadná inovácia, ktorá dala celej televízii úplne nový a moderný vzhľad, udiala.

Nová grafika robí televíziu modernejšou a priateľskejšou pre televíznych divákov, najmä pre mladšiu vekovú kategóriu, ktorej zastaraný vzhľad určite nič nehovoril. A hoci televízia poskytuje kvalitné regionálne spravodajstvo a politiku, bez vizuálnej podoby príznačnej pre toto storočie to, jednoducho, nejde.

Túto skutočnosť si plne uvedomuje aj riaditeľka televízie Dália Šaškovičová, ktorá chce, aby sa televízia viac priblížila mladým ľuďom.

Zdroj: MTT

„Sleduje nás stále viac mladých ľudí, sme aktívnejší v online prostredí, takže nový, sviežejší a dynamickejší vizuálny štýl, je prirodzená reakcia na vývoj situácie. Úprimne, s myšlienkou redizajnu sa vnútorne pohrávam už niekoľko rokov, ale rozhodla som počkať na okrúhle výročie televízie, aby prijali zmenu aj „tradičnejší“ diváci. Myslím si, že televízia si zmenu po dvadsiatich rokoch zaslúži,” uviedla pre média Dália Šaškovičová, ktorá v Mestskej televízii Trnava pôsobí od roku 2011.

Nová grafika je ako hovorí Dália Šaškovičová omnoho hravejšia a farebnejšia a z jednotlivých častí loga sa dajú ľahko poskladať mesto, zmrzlina alebo aj bicykel. Je to skoro ako taká virtuálna stavebnica.

Nové logo Mestskej televízie Trnava vzniklo ako NEGATÍV písmena T, z ktorého Cube Studio postavilo známe dominanty mesta ako stredoveké hradby, Divadlo J. Palárika, Hrubý kostol, Divadlo J. Palárika, Trojičné námestie, stredoveké hradby, a vlastne, celé mesto.

“Pre klienta sme do typografie vybrali font písma Montserrat, ktorý v sebe nesie urbanistické prvky a prvky mestskej kultúry. V priebehu rebrandingu sme napočítali 130 rôznych exportov nového loga MTT,” píše sa v tlačovej správe Cube studio.

Zdroj: MTT

Súčasťou redizajnu a jeho šírenia k súčasným a možno aj novým divákom sú reklamné predmety. Najčastejšie sa v tomto prípade používajú tričká, perá a podobné drobné upomienkové predmety. Studio Cube, ale nechcelo klasické reklamné predmety, ktoré často končia v koši a tak navrhlo a vytvorilo sériu letných odznakov.

„Chceli sme, aby sa nová grafika televízie dostala k Trnavčanom súčasným spôsobom, a aby reklamné predmety nekončili v koši. Vieme, že ľudia nemajú dôvod nosiť na tričku logá súkromných firiem, a tak sme išli do potlače minimalisticky a vkusne. Vytvorili sme sériu letných odznakov pre trnavských vinárov, kávičkárov, cyklistov a milovníkov zmrzliny, ktoré sa medzi ľuďmi veľmi ujali,” priblížilo výber originálnej podoby reklamných predmetov vo svojej tlačovej správe Cube studio.

Súčasťou nového grafického vzhľadu sú aj animácie, kde Cube studio z logotypu vytvorilo sériu štylizovaných ikon pre spravodajstvo, publicistiku, šport, kultúru a ďalšie oblasti vysielania televízie, s ktorými pracuje vo svoje predelovej grafike. Okrem toho je v tomto prípade možná aj ďalšia grafická nadstavba pre sezónne a lokálne témy ako napríklad Vianoce alebo Veľká noc.

Slávnostné uvedenie novej grafickej podoby Mestskej televízie Trnava sa udialo po zatmení slnka prostredníctvom veľkoplošnej projekcie na hradbách ešte 13. mája 2017 na Promenáde. Do vysielania sa nová grafika uviedla 15. mája.

“Hradby sú veľmi zaujímavým a silným médiom, ktoré spája v čase aj v priestore. Navyše, sú dostupné a otvorené pre všetkých, čo tiež korešponduje s našou filozofiou. Byť medzi ľuďmi, v centre diania, nie schovaní za bránou radnice,” pre média vysvetlila Dália Šaškovičová.

Organizovanie udalosti slávnostného uvedenia novej grafiky Mestskej televízie Trnava sa v Cube studio spája s bizarným telefonátom, na ktorý budú v tomto štúdiu spomínať ešte dlho, ak nie naveky.

„Pri organizácii eventu sme telefonovali na Astronomický ústav v Tatranskej Lomnici, aby sme zistili, kedy 13. mája zapadá slnko. Na projekciu sme totiž potrebovali úplnú tmu a podujatie sme začali organizovať už vo februári. Omylom nás na dispečingu prepojili na Oddelenie medziplanetárnej hmoty, na čo doteraz radi spomíname,” prezradilo v tlačovej správe Cube Studio.

Pozrite si logo MTT pred redizajnom a po redizajne:

Zdroj: MTT
Zdroj: MTT

 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu