Výrobcovia automobilov sa v oblasti marketingu snažia dlhodobo prepojiť svoje výrobky s módou a štýlom v snahe zapôsobiť či už na ženy, alebo na mužov. Najnovšie úsilie automobilky Renault, ale čelí obrovskej kritike zo strany francúzskych aktivistov za práva žien, ktorí reklamu na nové laky na nechty, označili za sexistickú.

Nedávno spustila automobilka Renault reklamnú kampaň na model Renault Twingo, určený primárne pre ženy, ktorý komunikuje prostredníctvom nového laku na nechty/karosériu automobilu.

Áno, jedna klasická fľaštička s lakom na nechty (podobná tým, ktoré sa predávajú v normálnych drogériách) môže byť použitá aj na nalakovanie nechtov, aj na zatretie drobných škrabancov na karosérii auta.

Pozrite si spot:

Informáciu o reklame, ktorá ženy vykresľuje v negatívnom a jednostrannom obraze, zverejnil vo svojom článku europe.autonews.com.

Je pravda, že reklama pôsobí trochu prihlúplo a vykresľuje ženy v povrchnej podobe, no samotná idea nového produktu je celkom dobrým ťahom.

Možno by len stačilo pozerať na ženy trochu inak, reálnejšie a nie ako na naivné a hlúpe krásky, ktoré nezaujíma nič iné, len ich zladenie laku na nechty s farbou auta.

„Tento lak na nechty umožňuje majiteľom auta zladiť svoju farbu nechtov s farbou auta,“ uviedla vo vyjadrení automobilka Renault, ktoré vo svojom článku zverejnil europe.autonews.com.

Reklamná kampaň sa s pozitívnym ohlasom nestretla, a to ani na sociálnych sieťach, ani u aktivistov za práva žien.

„Takáto propagácia znižuje úroveň žien tým, že ich vykresľuje ako príliš zaťažené na krásu a neschopné šoférovať. Takéto reklamy sú veľmi zákerné, pretože vykresľujú obmedzené postavenie žien,“ uviedla pre europe.autonews.com Marie-Noelle Bas, riaditeľka francúzskeho feministického kolektívu Chiennes de Garde.

Renault sa v tlačovom vyhlásení, ktoré zverejnil europe.autonews.com vyjadril, že predmetný lak nie je určený výlučne pre ženy, ale pre všetkých zákazníkov, aby im uľahčil život.

Lak na nechty Twingo vyrába start-up kozmetická spoločnosť Ink and Out, ktorej vlastníkom je De Blangy. Lak na nechty je v predaji zatiaľ iba krátko a jeho cena je približne 10 eur.

Toto nie je prvá automobilka, ktorá sa pokúsila spojiť automobilový priemysel so štýlom a módou.

Napríklad v roku 2005 spoločnosť Ford Motor spolupracovala s kozmetickou spoločnosťou OPI na troch lakoch, ktoré zodpovedali farbám používaným na autách Mustang.

V roku 2014 pri príležitosti 50. výročia Mustangu sa ich spolupráca opäť zopakovala a bolo vytvorených šesť odtieňov lakov, ktoré niesli názvy: Race Red, 50 Years of Style, Queen of the Road, Girls Love Ponies, Angel With a Leadfoot a The Sky’s My Limit.

Odborníci v oblasti automobilových farieb nevidia dôvod prečo by nemala fungovať myšlienka laku na nechty, ktorým sa môžu zatrieť aj škrabance na aute, ale zrejme to nie je najlepšia voľba pre kozmetické úpravy povrchových chybičiek auta, pretože lak na nechty nespĺňa funkčnosť farieb používaných na striekanie áut, pretože neobsahuje ochrana proti UV žiareniu, ochranu proti korózii alebo ochranu proti drobnému kamienkovému štrku.

Funguje to aj naopak, určité zložky, ktoré obsahuje farba na auto, zasa nemôžu byť použité na lakovanie ľudských nechtov, takže je zrejmé, že v tomto prípade nebude zatretie škrabancov lakom na nechty fungovať tak ako by malo, čo majiteľ auta v krátkom čase určite zistí.

Nuž, zdá sa, že nutnosť zaujať zákazníkov na trhu preplnenom automobilmi, núti výrobcov orientovať sa na čoraz bizarnejšie nápady, len, aby podporili cez emócie predaj svojho portfólia dopravných prostriedkov.

Článok napísala žena :)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu